سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم سینمایی «دایان» در جشنواره جهانی فیلم فجر به روی پرده می‌رود

dayan

فیلم «دایان» جدیدترین محصول سینمایی سازمان سینمایی حوزه هنری به نویسندگی و کارگردانی بهروز نورانی‌پور در بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشته و در بخش «زیتون‌های زخمی» به نمایش در می‌آید.

به گزارش سوره سینما، روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری با اعلام این خبر مشخصات این فیلم را به این شرح عنوان کرد: تدوین: سجاد پهلوان‌زاده، موسیقی: مسعود سخاوتمند، صدا: بهنام شیخ احمدی، بازیگران: ناصر بابائیان، عبدالله زواره و بهار معروفی از جمله بازیگران این فیلم هستند که به زبان کردی و در مدت زمان ۸۵ دقیقه ساخته شده است.

بر پایه این خبر؛ فیلم سینمایی «دایان» که محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است روایتی از اسارت قریب به چهار هزار پناهجوی زنی ست که در جریان جنگ هرگز نتوانستند دیگر به خانواده هایشان در آن سوی مرزها ملحق شوند و در این راه بسیاری از این خانواده ها در دل بحران مجبور به انتخاب و تصمیم شدند…

بهروز نورانی‌پور پیش از این مستند «A157» را کارگردانی کرده بود که به عنوان بهترین مستند سی و چهارمین جشنواره فیلم فجرانتخاب شد. آثار او تاکنون در بسیاری از جشنواره‌های فیلم ملی و جهانی به نمایش درآمده و همچنین جوایز ملی و بین‌المللی نیز کسب کرده‌اند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>