سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۳۹۷ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلم مجید مجیدی به صورت رسمی آغاز می‌شود

ansooye-abrha

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از امشب ۲۹ فروردین با نمایش فیلم «آن سوی ابرها» ساخته مجید مجیدی به صورت رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، برنامه نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به صورت رسمی از امشب چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با اکران فیلم «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی آغاز می شود.

فیلم مجید مجیدی محصول کشور هندوستان است که برای نخستین بار در  ایران در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی می شود.

«آن سوی ابرها» امشب ساعت ۲۱ در پردیس چارسو کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش دارد و همچنین سینما فلسطین در سالن های ۱ و ۲ ساعت ۲۱ این فیلم ۱۲۰ دقیقه ای را به نمایش می گذارد.

«آن سوی ابرها» داستان برادر (ایشان خاطر) و خواهری (مالاویکا موهانان) را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. زمانی که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه‌ او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود. ای. آر. رحمان آهنگساز و آنیل مهتا مدیر فیلمبرداری فیلم هر دو جزو چهره‌های مطرح سینمای هند هستند که در فیلم جدید مجیدی با او همکاری کرده‌اند.

این فیلم محصول مشترک کمپانی‌های «زی استودیو» و «ناماه پیکچرز» است. این فیلم اولین بار در دنیا اکتبر سال گذشته در بخش مسابقه رسمی شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن به نمایش در آمد و فیلم افتتاحیه چهل‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) نیز بود.

اکران بین‌المللی فیلم «آن سوی ابرها» از ۲۰ آوریل مصادف با ۳۱ فروردین، یک روز پس از نمایش در افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر در ۳۴ منطقه از جمله هند آغاز خواهد شد.

فیلم مجیدی در مناطق حوزه خلیج فارس از جمله کویت، عمان، بحرین، قطر، دوبی و… در بیش از ۷۰ سالن سینما به نمایش عمومی درخواهد آمد و همچنین در آمریکا، کانادا، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی و… نیز اکران خواهد داشت.

مجید مجیدی کارگردان فیلم‌هایی چون «بچه‌های آسمان»، «رنگ‌خدا»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول الله» است. «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ اولین نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به همراه داشت.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>