سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
عملکرد وزارت ارشاد مجبورم کرد مهاجرت کنم/

«حریر» کلید می‌خورد/ اکران «قبیله من» در امسال

gholamreza-azadi

یک تهیه‌کننده ابراز امیدواری کرد که سینمای ایران در سالهای پیش رو با تغییراتی اساسی در تولید مواجه شود.

یک تهیه‌کننده ابراز امیدواری کرد که سینمای ایران در سالهای پیش رو با تغییراتی اساسی در تولید مواجه شود.

غلامرضا آزادی درباره آخرین خبرها از وضعیت تولید فیلم جدیدش «لالایی» به سوره سینما گفت: «لالایی» مثل «گذشته» اصغر فرهادی یک فیلم فرانسوی-ایرانی است و فیلم هم در ایران و هم در فرانسه ضبط خواهد شد. ما حمایت شرکت‌های خصوصی و شهرداری پاریس را جذب کرده‌ایم. آنها در حال خواندن فیلمنامه هستند. حدود یک ماه باید صبر کنیم تا تعطیلات اداری در فرانسه تمام شود و ما مذاکره برای تولید را از سر بگیریم. بعد از این مرحله برای دریافت پروانه ساخت اقدام می‌کنم. یکی از دلایلی که تا به حال درخواست پروانه ساخت نداده‌ام انتظار برای تغییر مدیریت‌ها در وزارت ارشاد است.

وی ادامه داد: کسانی که در وزارت ارشاد در چهار سال گذشته فعالیت کردند کسانی بودند که فیلمساز حرفه‌ای، تحصیلکرده و حرفه‌ای را قبول نداشتند. فقط خودی‌ها را در عرصه تولید حمایت می‌کردند. این ترکیب مدیریتی آنقدر من را اذیت کرد که تصمیم گرفتم از ایران مهاجرت کنم. ماهیت انسان بودن، فیلمساز بودن و زنده بودن را از من گرفتند. اما خوشبختانه روی کار آمدن دولت یازدهم یک روحیه امید را در دل همه سینماگران از جمله من زنده کرد.

این تهیه‌کننده گفت: دولت به هیچ وجه حق تهیه‌کنندگی ندارد. فلسفه به وجود آمدن بنیاد فارابی حمایت از فیلمسازان مستقل بود اما این نیت در ادامه شکل دیگری پیدا کرد. دولت در چند سال گذشته بودجه‌های هنگفت را به دست کسانی سپرد که تخصص لازم را نداشتند و همه هزینه‌ها حیف شد.

وی افزود: در ۴ سال گذشته کسانی سینما را مدیریت کردند که در ابتدا معتقد بودند سینما باید تعطیل شود و در ادامه اقداماتی انجام دادند که این نیت را عملی کرد. خط فیلمسازی را عوض و مردم را از سینما زده کردند و به مطلوب خود رسیدند. بی‌رویه فیلمسازی دولت باعث شد دستمزدهای بازیگران به شدت بالا برود.

آزادی درباره روی کار آمدن مدیریت جدید فرهنگی گفت: بزرگترین مسئله دولت یازدهم اقتصاد و روابط بین‌الملل است شاید سینما در اولویت‌های بسیار دور این دولت قرار داشته باشد اما همینکه سینماگران می‌دانند با کسانی طرف هستند که با پتک بر سر سینماگران نایستاده‌اند دلشان خوش است و امیدوارند. اساسا سینماگران به دولت و کمکش احتیاجی ندارند فقط می‌خواهند بدون درگیری و مزاحمت فیلم خودشان را بسازند. سینمای ما بعد از انقلاب سینما شد و تمام زحمات ۳۰ ساله ما با دولت گذشته بر باد رفت. امیدواریم که این رایحه امیدواری که در دل همه سینماگران به وجود آمده ادامه پیدا کند و شاهد اتفاق‌های خوب باشیم. صد در صد فیلم‌های خوب در آینده ساخته خواهد شد.

آزادی درباره «حریر» توضیح داد: تنها دلیلی که این فیلم تا به حال کلید نخورده وزارت ارشاد بوده و صد در صد اطمینان دارم این فیلم را به زودی کلید می‌زنم. خوشحالم که فیلم «قبیله من» در هشت حضور بین‌المللی جوایز متعددی دریافت کرده. این فیلم را به زودی در ایران اکران می‌کنم. البته باید بگویم قصد دارم به شکلی ویژه فیلم را اکران کنم. یک اکران خاص و متفاوت. مطمئنم تماشاگر با رغبت به دیدن فیلم خواهد آمد چون فیلم درباره فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>