سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۳:۴۱ ب.ظ چاپ مطلب

آغاز به کار نهمین جشنواره سیمرغ/ اعلام برنامه‌های روز نخست

jashnvare-simorgh

برنامه‌های روز نخست جشنواره بین‌المللی سیمرغ همزمان با آغاز به کار این جشنواره در پردیس تئاتر تهران اعلام شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ امروز(جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه) با نمایش فیلم، اجرای استندآپ و آثار نمایشی و نمایشنامه خوانی از ساعت ۱۰ در پردیس تئاتر تهران آغاز به کار کرد.

این رویداد که از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار می شود، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در ۵ بخش اصلی تئاتر، فیلم، تجسمی، موسیقی و ادبی از ساعت ۱۰ صبح فعالیت خود را آغاز می کند.

برنامه نخستین روز از نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ به شرح زیر اعلام می شود:

تئاتر آزاد «هویت» به کارگردانی احمد غفاری از اهواز در دو اجرا از ساعت ۱۰ و ۱۱:۱۵ در سالن استاد رشیدی به روی صحنه می رود.  همچنین تئاتر آزاد «فرشته ای با کفش های اسکیت» اثر محمد دهقانی شرکت کرده از بوشهر در مدت زمان ۸۰ دقیقه در همین سالن در دو اجرا از ساعات ۱۷:۳۰ و ۱۹:۲۰ به روی صحنه می رود.

در سالن استاد نصیریان پردیس تئاتر خاوران و محل برگزاری جشنواره تئاتر آزاد «کوکتل» به کارگردانی مهدی صمیمی از اصفهان در ساعت های ۱۴ و ۱۶ و نمایشنامه خوانی «دختر شاه پریون» اثر غزاله شجاعی از اهواز از ساعت ۱۹ اجرا می شود.

در ادامه برنامه های روز نخست نمایشنامه «کمدی سیاه» با هدایت فاطمه پدیداران مقدم از بجنورد از ساعت ۱۱:۱۵ و نمایشنامه «برفراز جسدهای گمشده» با هدایت یاشار کبیری از تبریز از ساعت ۱۶ در سالن استاد کشاورز پردیس تئاتر تهران خوانش می شود.

نمایشنامه خوانی «کله پوک ها» به کارگردانی فاطمه اسماعیلی از بابل در ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۴  و نمایشنامه خوانی «پارازیت» به کارگردانی سمیه سادات رضایی در ۳۰ دقیقه از قم از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن استاد مشایخی اجرا می شود.

تئاتر آزاد «من شدم ونگوگ تو شدی بت من» به کارگردانی سورین شعبانی از آبادان در ۳۰ دقیقه در ساعات ۱۶ و ۱۷:۳۰ دقیقه در سالن استادمحمد به روی صحنه می رود.

همچنین منتخبی از فیلم های شرکت کرده در نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ در سه سانس از ساعت های ۱۰، ۱۴ و ۱۶ در سالن سینمای پردیس تئاتر تهران برای مخاطبان این رویداد دانشجویی بین المللی نمایش داده می شوند.

در بخش آزاد تئاتر، اجرای استندآپ کمدی در فضای باز محل برگزاری جشنواره و برگزاری شب شعر از ساعت ۱۷ الی ۲۰ از دیگر برنامه های روز نخست جشنواره است.

در بخش ادبی شب شعر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرهنگسرای خاوران و در بخش تجسمی، کارگاه طراحی و نقاشی از ساعت ۱۰:۳۰ در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود.

جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی از ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>