سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب
امیر لـله‌گانی دبیر نهمین جشنواره سیمرغ:

«فرهنگ سلامت» به بایدها و نبایدهای سلامت می‌پردازد/ ارسال ۵۲ هزار اثر به جشنواره سیمرغ

lalegani

دبیر نهمین جشنواره سیمرغ از شرکت ۵۲ هزار اثر به این رویداد فرهنگی و هنری خبر داد و یکی از رسالت‌های این دوره به ویژه بخش «فرهنگ سلامت» را در پرداختن به بایدها و نبایدهای حوزه سلامت دانست.

به گزارش سوره سینما، امیر لـله‌گانی دبیر نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ با اشاره به تعداد آثار راه یافته به این جشنواره گفت: نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ که در پنج بخش فیلم، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و ادبی برگزار می شود، از آبان ماه سال گذشته اعلام فراخوان کرد و تا اسنفند ۹۶ بالغ بر ۵۲ هزار اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شد، برای داوری این آثار هم از امروز تا ۲۰ اردیبهشت زمان باقیست.

وی همچنین با اشاره به ویژگی های جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: این جشنواره چند ویژگی مهم دارد از جمله، بخشی که با موضوع آزاد برای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی، اساتید، کارکنان، اعضاء هیئت علمی و پزشکی برگزار می شود و آنها می توانستند آثار خود را در این ۵ بخش به جشنواره ارسال کنند.

لـله‌گانی افزود: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور وظیفه دیگری نیز در قبال سلامت مردم به عهده داریم که با عنوان بخش «فرهنگ سلامت» به بایدها و نبایدهای حوزه سلامت می پردازد و در این دوره به جشنواره اضافه شده است.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ درباره بخش بین الملل توضیح داد: بخش بین الملل امسال بالغ بر ۱۲۰۰ اثر دریافت کرد که برای ما بسیار جالب بود، امسال تعداد ۱۰۰۰ فیلم کوتاه به دستمان رسید و این استقبال بسیار برای ما جالب توجه بود. در این هفته فرهنگی ۱۰۰ فیلم کوتاه پویانمایی نمایش داده و بالغ بر ۵۰ تئاتر و موسیقی زنده اجرا می شود.

جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی از ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>