سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در ۱:۴۷ ب.ظ چاپ مطلب

اختتامیه بخش‌های تئاتر و موسیقی جشنواره سیمرغ برگزار شد/ معرفی برگزیدگان

ekhtetamieh-simorgh3

‎اختتامیه دو بخش تئاتر و موسیقی نهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ عصر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی سیمرغ، این جشنواره عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در پردیس تئاتر تهران با معرفی برگزیدگان بخش‌های تئاتر و موسیقی به کار خود پایان داد. پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، تیزر جشنواره پخش شد. در ادامه فرزاد حسنی مجری مراسم روی سن رفت و گفت: با این شور و حال دانشجویی باید این مراسم را به شکل غیر تریبونی اجرا کنم.

در ادامه وحید مهراد به یاد زنده یاد ناصر چشم آذر پیانو نواخت. محمد طباطبایی مقدم از دانشگاه علوم پزشکی گناباد از شرکت کنندگان خوانندگی پاپ بخش موسیقی به اجرا پرداخت. این خواننده جوان بابک زرین دبیر بخش موسیقی جشنواره را به عنوان آهنگساز قطعه خود معرفی و از وی تشکر کرد.

در بخش بعدی کلیپی از روزهای برگزاری جشنواره نمایش داده شد.

در ادامه محمدرضا فراهانی رئیس نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ ضمن خوشامد گویی و تشکر از دانشجویان، داوران و مسئولان حاضر در اختتامیه سوم این رویداد بیان کرد: بعد از گذشت ۸ ماه از اعلام فراخوان جشنواره و یک هفته برگزاری، امروز به ایستگاه آخر جشنواره رسیده ایم. امیدوارم هفته ای پرنشاط و خاطره انگیز را سپری کرده باشید.

وی افزود: این چهارمین دوره جشنواره بین الملی سیمرغ است که در دولت تدبیر و امید برگزار می شود. به همت همه دانشگاهیان و به لحاظ کیفیت آثار ارسال شده هر ساله شاهد ارتقای جشنواره بوده ایم.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت ادامه داد: امسال ۵۲ اثر به جشنواره ارسال شد و این نشان می دهد جشنواره بین المللی سیمرغ به جشنواره ای مردمی تبدیل شده است. این جشنواره در دوره اخیر به یک رویداد بین المللی تبدیل شد.

وی عنوان کرد: علیرغم تبلیغات علیه ایران شاهد حضور ۹۳ کشور در جشنواره بین المللی سیمرغ بودیم. جالب است که به لحاظ تعداد آثار آمریکا دومین کشور شرکت کننده در جشنواره بود. این نشان داد دانشجویان سیاست ها را برنمی تابند و نخبگان فرهنگی به تعامل می اندیشند نه جنگ تمدن ها و این یکی از نتایج جشنواره بود.

رئیس جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: متاسفانه در رسانه های معدودی گفته شد که این جشنواره چه ارتباطی با رسالت جشنواره دارد و بیشتر به یک دورهمی فرهنگی می ماند ونباید منابع زیادی مصروف آن شود اما یکی از اهداف ما افزایش نشاط در دانشگاه ها و سرمایه فرهنگی دانشجویان است، دانشجویانی در آینده موفق هستند که با فرهنگ و هنر و ادبیات ملی آشنا باشند و سرمایه فرهنگی را در اختیار داشته باشند.

فراهانی خاطر نشان کرد: شاید در ابتدا این جشنواره آماتور دیده می شد اما مرحوم افشین یداللهی و بسیاری دیگر از هنرمندان پزشک ثابت کردند که جامعه پزشکی هم می تواند هنرمندان زیادی را بپروراند. مزیت نسبی دانشجویان پزشکی ضریب هوشی، جوانی و ذهن خلاق در عالم هنر است. جشنواره بین المللی سیمرغ می تواند آثار هنری و ایده هایی را ارائه کندکه نه تنها حال دانشجویان را خوب بلکه به هنر نیز خدمت کند.

وی با اعلام حمایت معاونت فرهنگی دانشجویی از فعالیت هنری دانشجویان عنوان کرد: در این دوران لازم است دانش و معرفت دانشجویان افزایش یابد. این در حالی است که فضای مجازی ذائقه ما را به مطالعه مطالب کوتاه و غیر متقن تغییر داده است اما مطالعات واقعی باید هدفمند باشد. مورد دوم که به وزارت بهداشت بر می گردد، آموزش های هنری است که در دستور کار معاونت فرهنگی و دانشجویی قرار دارد. به نظر ما باید فضای آموزشی برای دانشجویان هنرمند فراهم باشد. همچنین بودجه دولت در این بخش صرفا باید در حوزه فرهنگ و هنر استفاده شود. همه دانشگاه ها را بدین ترتیب رصد می کنیم تا این امر به طور کامل محقق شود.

فراهانی همچنین بیان کرد: جشنواره بین المللی سیمرغ جشنواره موفقی است و مرهون حضور تک تک ۵۲ هزار نفری است که آثار خود را ارائه داده اند، ستاره های فرهنگی و هنری دانشگاه های کشور و کسانی که تحت عنوان سفیران جشنواره به ما کمک کردند.

بعد از اهدای جوایز دو رشته علیرضا جعفر دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و راه یافته به مرحله نهایی مسابقه خوانندگی پاپ جشنواره به اجرای قطعه افسوس پرداخت.

در ادامه جوایز رشته های نمایشنامه نویسی و اجرا به برگزیدگان اهدا شدند. صبا راد عضو هیات انتخاب بخش مجری گری نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: این جشنواره یکی از معتبرترین جشنواره هاست و برای برگزار کنندگان آرزو می کنم در این مسیر ثابت قدم باشند.

همچنین سپهر سویزی از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که به مرحله نهایی رقابت خوانندگی پاپ جشنواره راه یافته است، قطعه مرد تنها را خواند.

بعد از اهدای جوایز تئاتر خیابانی بخش های فرهنگ سلامت و آزاد، فرزاد یادمهر منتخب رقابت خوانندگی پاپ در مرحله نهایی به اجرای قطعه نفس پرداخت.

در ادامه این اختتامیه جوایز بخش های نمایشنامه خوانی اهدا شد و کاظم خموش از دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرای قطعه «بوی باران» پرداخت.

در ادامه جوایز بخش موسیقی اهدا شد. مانی رهنما با خواندن رتبه های اول و دوم بخش موسیقی درباره جشنواره بین المللی سیمرغ گفت: این جشنواره به نظرم از جشنواره موسیقی فجر چه بسا مهم تر است. زیرا دانشجویان با نگاه علمی در این جشنواره شرکت می کنند. این که همه آن ها برای نمایش توانمندی هایشان در این رویداد دور هم جمع شده اند، ارزشمند است.

وی در پایان از مسئولان جشنواره درخواست کرد تا به حمایت از انتشار آلبوم موسیقی برگزیدگان بپردازند یا اجازه حمایت او و بابک زرین را برای تحقق این امر فراهم کنند.

کاظم خموش از دانشگاه علوم پزشکی مشهد که موفق به دریافت رتبه اول این رشته شد، پس از دریافت جایزه خود از زحمات بابک زرین دبیر بخش موسیقی، هیات داوران و گروه نوازندگان تشکر و علی حسن زاده شرکت کننده دیگر این بخش را به روی سن دعوت کرد. حسن زاده مورد تشویق ممتد دانشجویان و حاضران در جمع قرار گرفت.

بابک زرین نیز از انتشار آلبومی به حمایت وزارت بهداشت از برگزیدگان خوانندگی پاپ دوره هشتم و نهم جشنواره بین المللی سیمرغ خبر داد.

جوایز رشته های تک نوازی، گروه نوازی و گروه سرود نیز اهدا شد و برگزیدگان سایر بخش ها نیز جوایز خود را از داوران و مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کردند.

اسامی برگزیدگان دو بخش تئاتر و موسیقی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ نیز به شرح زیر است:

رشته استندآپ کمدی بخش فرهنگ سلامت

رتبه اول(به طور مشترک): سید محسن هاشمی از دانشگاه آزاد واحد نجف آباد و طاهره اکبری از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رتبه سوم: علیرضا خرمی زاده از دانشگاه علوم پزشکی بابل

در این بخش رتبه دوم انتخاب نشده بود.

رشته استندآپ کمدی بخش آزاد

رتبه اول: بهنام بهادری از دانشگاه علوم پزشکی مازندران

رتبه دوم: سامان صوفیان از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رتبه سوم: زیبا طاهرزاده از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رشته نمایشنامه نویسی بخش فرهنگ سلامت

رتبه اول: علی محمد جعفری برای «پژمرده های پنجره نشین» از دانشگاه علوم پزشکی همدان

رتبه دوم: امیر دلفانی برای «رابطه» از دانشگاه آزاد

رتبه سوم: پدرام محمدپور ده بزرگ از دانشگاه شهید ایزد پناه یاسوج برای «کرونولوژیی خونین از ذهن درخشان»

رشته نمایشنامه نویسی بخش آزاد

رتبه اول: محمد دهقانی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای «سی و پنج متری»

رتبه دوم: محمد مهدی جاویدان از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد برای «گزارش یک سرقت نافرجام»

رتبه سوم: محمد امین درویش پور برای «مهمان ناخوانده» از دانشگاه علوم پزشکی  آبادان

مجری گری بخش آزاد

رتبه اول: نیلوفر فصیحی از دانشگاه علوم پزشکی گناباد

رتبه دوم: صادق امیری از دانشگاه علوم پزشکی کرمان

رتبه سوم(به طور مشترک): معصومه حاجی زاده از دانشگاه علوم پزشکی بابل و پویا نعیم از دانشگاه علوم پزشکی همدان

تئاتر خیابانی بخش فرهنگ سلامت

جایزه بهترین بازیگری مرد تئاتر خیابانی را مصطفی کولیوندی برای «o+» از آن خود کرد. در این بخش هیات داوران از مجید یوسفی راوندی از دانشگاه صداوسیما «لطفا به محدوده جرم نزدیک نشوید» و احمد صمیمی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برای «نگرانم» تقدیر کردند.

جایزه بهترین بازیگری زن در بخش تئاتر خیابانی به سارا علی محمدی برای نمایش «عاشقانه ای به وقت جنگ» اهدا شد.

جایزه بهترین طرح و ایده تئاتر خیابانی ضمن تقدیر از امین وحیدی پور از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر تهران برای نمایش «نگرانم» به سعید خیراللهی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برای «o+» تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی تئاتر خیابانی ضمن تقدیر از سعید خیراللهی برای نمایش  «o+» به احمد صمیمی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر برای نمایش «نگرانم» تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش برای طراحی صحنه به حمیدرضا ارجمندی از دانشگاه ایران برای نمایش «عاشقانه ای برای جنگ» تعلق یافت.

جایزه ویژه موسیقی نیز به احمد جعفری برای نمایش «عاشقانه ای برای جنگ» اهدا شد.

بهترین تئاتر خیابانی بخش فرهنگ سلامت

رتبه اول: احمد صمیمی برای «نگرانم» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر

رتبه دوم: مصطفی مباشر امینی از دانشگاه ازاد اسلامی برای نمایش «گاهی بگو نه»

رتبه سوم: سعید خیراللهی برای نمایش «o+»

رشته تئاتر خیابانی بخش آزاد

هیات داوران در بخش بهترین بازیگر زن تئاتر خیابانی( آزاد؛ ویژه دانشجویان سراسر کشور) هیج بازیگری را شایسته دریافت جایزه ندانستند.

سید مجید میرحسینی برای اثر «معرکه» از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جایزه بهترین بازیگری مرد تئاتر خیابانی بخش آزاد را دریافت کرد.

جایزه بهترین طرح و ایده تئاتر خیابانی بخش آزاد به طور مشترک به سید مجید میرحسینی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای اثر «معرکه» و علیرضا رضایی برای اثر «درد خوزی» از دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی تئاتر خیابانی بخش آزاد به دل آرا جاویدان و معصومه احمدی از دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای نمایش «درد خوزی» اهدا شد.

هیات داوران در رشته تئاتر خیابانی بخش آزاد، هیچ گروهی را شایسته کسب رتبه اول تا سوم ندانستند اما گروه تئاتر خیابانی «دردخوزی» در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

رشته نمایشنامه خوانی بخش آزاد

رتبه اول: ملیحه لطفی برای اثر «خشم شدید فیلیپ هوتس» از دانشگاه علوم پزشکی بابل

رتبه دوم: فاطمه پدیداران برای اثر «کمدی سیاه» از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

رتبه سوم: محمدرضا ساکی برای اثر «مقام استادی» از دانشگاه علوم پزشکی اهواز

جایزه بهترین نقش خوان مرد نمایشنامه خوانی آزاد ضمن تقدیر از محسن رضوانی برای «خشم شدید فیلیپ هوتس» از دانشگاه علوم پزشکی بابل به سید امیررضا نعمت اللهی برای نمایشنامه خوانی «افرا» تعلق گرفت.

جایزه بهترین نقش خوان زن نمایشنامه خوانی آزاد ضمن تقدیر از نگار محمد زاده برای «سرنوشت سوسک» از دانشگاه علوم پزشکی قم، به راضیه ثالثی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اثر «اعترافاتی درباره زنان» اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی تئاتر خیابانی بخش آزاد به ملیحه لطفی برای نمایش «خشم شدید فیلیپ هوتس» تعلق گرفت. در این بخش از محمدرضا ساکی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز کارگردان نمایش «مقام استادی» و فاطمه پدیداران کارگردانی نمایش «کمدی سیاه» از دانشگاه علوم پزشکی بابل تقدیر شد.

بخش موسیقی آزاد

رشته آواز بخش موسیقی آزاد(ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی)

رتبه اول: شهرام فلکی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان

رتبه دوم: بهروز کاویانی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رتبه سوم: اسماعیل الله دادیان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

رشته خوانندگی پاپ بخش موسیقی آزاد(ویژه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی)

رتبه اول: کاظم خموش از دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رتبه دوم: محمد طباطبایی مقدم از دانشگاه علوم پزشکی گناباد

رتبه سوم: سپهر سویزی از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

رشته تک نوازی

جمال یزدانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای تک نوازی دف شایان تقدیر شناخته شد.

در این بخش بابک بخشایی برای تک نوازی ویولن و اتابک بخشایی برای تک نوازی سنتور از دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان نوازندگان برتر معرفی شدند.

رشته گروه نوازی موسیقی

رتبه اول: گروه نوازی دانشگاه علوم پزشکی همدان به سرپرستی محمدرضا خوش طریق

رتبه دوم: گروه نوازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سرپرستی اتابک بخشایی

رتبه سوم: گروه نوازی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به سرپرستی شایان عیدی وندی

رشته سرود بخش آزاد

رتبه اول: گروه سرود دانشگاه علوم پزشکی تبریز

رتبه دوم: گروه سرود دانشگاه علوم پزشکی گلستان

رتبه سوم: گروه سرود دانشگاه علوم پرشکی گیلان

رشته تئاتر صحنه ای بخش فرهنگ سلامت

امیر دلفانی برای نمایشنامه «رابطه» جایزه بهترین نمایشنامه تئاتر صحنه ای فرهنگ سلامت را از آن خود کرد.

هما پارسایی برای نمایش «آواز ستاره ها» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر به عنوان بهترین بازیگر زن تقدیر شد.

شیما پورسهم الدین برای نمایش «خوابگردها» از دانشگاه علمی کاربردی خبر شیراز بهترین بازیگر زن تئاتر صحنه ای شناخته شد.

جایزه بهترین بازیگر مرد در رشته تئاتر صحنه ای بخش فرهنگ سلامت، ضمن تقدیر از خشایار قاعد احمدی برای نمایش رابطه از دانشگاه آزاد اسلامی و امین وحیدی پور برای نمایش «آواز ستاره ها» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، به مالک آب سالان برای نمایش «سمفونی استخوان های ترک خورده» از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردان تئاتر صحنه ای فرهنگ سلامت به امیر دلفانی برای نمایش «رابطه» از دانشگاه آزاد تهران مرکز اهدا شد.

همچنین امیرحسین خدادوست برای نمایش خوابگردها از دانشگاه علوم پزشکی شیراز شایسته تقدیر شناخته شد.

شیما پورسهم الدین برای نمایش «خوابگردها» از دانشگاه علمی کاربردی خبر شیراز و کاوه نورمحمدی برای نمایش «چرخ» از موسسه آموزش عالی نبی اکرم نیز جوایز بهترین تئاتر صحنه ای را از آن خود کردند.

جایزه بهترین طراحی صحنه به نمایش «خانه واده» به سجاد انصاری فر تعلق گرفت.

 

بهترین گروه های تئاتر صحنه ای بخش فرهنگ سلامت

رتبه اول: نمایش «رابطه» به کارگردانی امیر دلفانی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز

رتبه دوم: نمایش «خانه وا ده» به کارگردانی عبدالعلی طوسی و رضا مسعودی از دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

رتبه سوم: نمایش «سمفونی استخوان های ترک خورده» به کارگردانی سعید خیراللهی از دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر

در بخش بهترین نمایشنامه نویسی تئاتر صحنه ای بخش آزاد هیچ اثری شایسته دریافت جایزه شناخته نشد اما جایزه ویژه نمایشنامه نویسی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی را به نویسنده نمایشنامه «سونامی» سوگند جبلی اهدا شد.

رشته تئاتر صحنه ای بخش آزاد

بهترین بازیگر زن نمایش صحنه ای بخش آزاد سارا مویدی برای نمایش «والس تصادفی» معرفی شد.

بهترین بازیگر مرد نمایش صحنه ای بخش آزاد محمد سلیمانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان برای بازی در نمایش «احساس خاکستری بودن» شناخته شد.

بهترین کارگردان نمایش صحنه ای بخش آزاد مهلا رنجبران برای اثر «احساس خاکستری بودن» شناخته شد.

جایزه ویژه هیات داوران بخش تئاتر صحنه ای آزاد بدون اولویت به نمایش های «زار»، «احساس خاکستری بودن» و «من شدم ونگوگ تو شدی بت من» تعلق گرفت.

همچنین هیات داوران جایزه ویژه دیگری را به احسان مرادی طراح صحنه و لباس نمایش «احساس خاکستری بودن» از دانشگاه علوم پزشکی همدان اهدا کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>