سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۷ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی مطرح شد :

چرا صدا و سیما چنین رفتاری با پدرم داشت؟/ تشکر از رییس وقت سازمان سینمایی

tashi-malek

در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی عملکرد صدا و سیما در رفتار با این هنرمند مورد انتقاد قرار گرفت.

به گزارش سوره سینما، مراسم بدرقه با پیشکسوت سینما زنده یاد ناصر ملک‌مطیعی امروز ۶ خرداد در ساختمان شماره ۲ خانه سینما با حضور جمعی از هنرمندان و تعداد بیشمار مردم برگزار شد. علی دهکردی در ابتدای این مراسم بیان کرد: امروز برای یکی از درخشان ترین هنرمند سینمای ایران به اینجا آمده ایم. او به ما یاد داد سکوت از هر اسلحه ای کارسازتر است و با همین سلاح ۴۰ سال به مردم و خاک خود احترام گذاشت.

پوری بنایی بازیگر نیز در عین حال که مردم را به سکوت دعوت می کرد ، گفت: ما هرچه داریم از شما مردم است.

محمد متوسلانی سینماگر پیشکسوت نیز در ادامه یادآور شد: درباره ناصر ملک مطیعی حرف زدن در این فرصت کم امکانش نیست فقط می توانم بگویم خیلی به او ظلم کردند و آینده ما را قضاوت خواهد کرد.

پژمان بازغی با اشاره به اینکه آخرین نفری بود که او را ملاقات کرد، سینمای ایران را با ملک مطیعی، فردین و وثوقی شناختم که ۲ نفر از آنها را دیگر نداریم. امیدوارم بعد از این بیشتر قدر پیشکسوتان را بدانیم.

محسن امیریوسفی دیگر سخنران مراسم گفت: بر سر جنازه فرمون سینمای ایران باید از قیصر سینمای ایران یاد کنم. قبل از اینکه بیایم با بهروز وثوقی صحبت می کردم که برای شما پیام فرستاده بود.

سپس با درخواست مکرر مردم پرویز پرستویی به جایگاه رفت و با نقد صریح از عملکرد صدا و سینما بیان کرد: به محض اینکه ناصر ملک مطیعی از دنیا رفت گویا مشکل ۴۰ ساله رفع شد و اخبار در تمام ساعات شبانه روز خبر درگذشتش را تکرار می کرد. صدا و سیما مال شما نیست. صدا و سیما برای همه مردم است. چرا بعد از این همه سال خواستید خودتان از او به تلویزیون بیاید و با او این رفتار را کردید.

وی همچنین به برنامه «دورهمی» مهران مدیری اشاره کرد و افزود: آقای مدیری عزیز شما او را به برنامه تان دعوت کردید و من و بسیاری از مردم منتظر بودیم تا ایشان را در تلویزیون ببینیم اما به جایش طبیعت نشان ما دادید. چرا از او و برنامه ای که می دانستید با حضور او پربیننده تر می شود دفاع نکردید؟ مگر دزدی و اختلاس و ناحقی کرده بود؟ شما همیشه از مهمانان برنامه تان می پرسید تا حالا عاشق شدید؟ چرا از ناصر ملک مطیعی که عاشق مردمش بود و به خاطر آنها حتضر شد به برنامه شما بیاید حرفی نزدید؟

وی ادامه داد: از دیشب که تمام شبکه های تلویزیون ملک مطیعی را نشان می دهد انگار فقط یک فیلم «نقش نگار» بازی کرده است. انگار نه انگار او امیرکبیر بوده و فرمان بازی کرده.

او همچنین از مسعود کیمیایی دعوت کرد تا صحبت کند و کیمیایی گفت: من حال خوشی ندارم ولی باید می آمدم و با او وداع می کردم. فیلمسازی اینجا سخت است ولی ما مانده ایم. کسی که اینجا مانده بسیار سخت می کشد و من هم به ناصر تعظیم می کنم. ممنونم از پرویز پرستویی که بی پروا حرف هایش را گفت و نترسید. درود بر کسی که نمی ترسد.

آخرین سخنران مراسم امیرعلی فرزند ناصر ملک مطیعی بود که ضمن تشکر از مردمی که در این مراسم حاضر شدند، گفت: من خوشحالم که خودم و پدرم را به آرزوی مشترک مان رساندم. او همیشه می خواست یکبار دیگر عکسش را روی پرده سینما ببیند. به همین خاطر وقتی آقا عطشانی پیشنهاد «نقش نگار» را داد قبول کرد تا به آرزویش برسد. آقا پرستویی همه جوره ما را حمایت کرد تا این فیلم نمایش داده شود.

وی اشاره کرد: البته باید از حجت الله ایوبی رییس وقت سازمان سینمایی و رسول صادقی هم تشکر کنم که در این راه کمک های فراوانی کردند.شبی که پدرم را به خیابان بردم تا عکس خودش را بر سر در سینما ببیند به آرزویش رسید و از فرط خوشحالی گریه کرد.

امیرعلی ملک مطیعی از مردم خواست تا شعار ندهند و افزود: من فقط یک سوال از صدا و سیما دارم. چرا پدرم تا زنده بود نگذاشتند تصویرش پخش شود اما خبر درگذشتش را همه نشان دادند؟

این مراسم با برپایی نماز توسط حجت الاسلام آهنگران به پایان رسید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>