سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۷ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

«حقیقت پنهان» مستندی فلسفی برای همه اقشار

haghighate-penhan

مستند سینمایی «حقیقت پنهان» به کارگردانی عباس صالح مدرسه‌ای روز دوشنبه ۷ خردادماه ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.

عباس صالح مدرسه‌ای که به ساخت مستندهای فلسفی شهرت دارد،در گفتگو با سوره سینما در این خصوص گفت: «حقیقت پنهان» نخستین مستند ایرانی پیرامون عقل گرایی و نقش اجتماعی این پدیده شگرف است.

وی افزود: حضور درخشان عباس قلیچ لو، دکتر ایمن المصری و جلال فاطمی نقطه عطفی در تولید این مستند سینمایی محسوب می‌شود. همکاری با این چهره های جذاب باعث شد تا ترکیب صحیحی داشته باشیم و اگر این سه شخصیت نبودند فیلم نمی توانست تاثیرگذاری فعلی اش را داشته باشد.

تهیه کننده و کارگردان این مستند فلسفی در ادامه گفت: این مستند نشان داد که مباحث عقلی، تنها برای کتاب ها و کلاس‌ها نیست بلکه اگر با زبان دیگر گفته شود، همه مردم می توانند مخاطب آن باشند و بهره مند شوند.

صالح مدرسه ای با بیان این نکته که ممکن است بعضی موضوعات برای مخاطب خاص تولید شود گفت: مخاطب خاص به معنی مردم و جامعه نیست. من مایلم برای همه مردم فیلم بسازم.

گفتنی است مستند سینمایی «حقیقت پنهان» اثری ۱۰۰ دقیقه ای و محصول خانه هنرمندان امروز است.

سایر عوامل این مستند عبارتند از:مهرداد زاهدیان (مشاور پروژه)،محمد هادی صالح(تصویر بردار)،احمد افشار(صدابردار)، احمد وفایی و منیژه مصطفی زاده (تدوینگر) و مهرداد جلوخانی (طراحی و ترکیب صدا).

مستند سینمایی حقیقت پنهان روز دوشنبه ۷ خردادماه ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>