سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ تیر ۱۳۹۷ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
سیره علما در آینه تصویر/ ویدئو

کاین چنین زن را چرا این شیخ دین، دارد اندر خانه یار و هم‌نشین؟

Choobe-Elahi

مستند نمایشی «چوب الهی» از مجموعه «سیره علما» روایتی است از شیخ جعفر کاشف الغطاء که با همسری بد خلق زندگی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، این قسمت از مستند نمایشی «سیره علما» با عنوان «چوب الهی» محصول مرکز مستند سوره، روایتی است از شیخ جعفر کاشف الغطاء معروف به شیخ کبیر که با همسری بدخلق و بدرفتار زندگی می گذراند اما حاضر نیست زندگی مشترک خود را با او پایان دهد. به همین خاطر در معرض پاسخگویی به شاگردانش قرار می گیرد و پاسخ قانع کننده ای می دهد که در نمایش خواهید دید.

برای شناخت بیشتر شخصیت این بزرگوار خالی از لطف نیست که بدانید؛ وی در سال ۱۱۵۴ ق در نجف اشرف به دنیا آمد و از همان اوان کودکی به تحصیل علوم دینی پرداخت، در آغاز، مقدمات را نزد پدر آموخت سپس در محضر  آیت الله وحید بهبهانى و آیت الله سید مهدى بحرالعلوم به شاگردی پرداخت.

کـاشـف الـغـطـا داراى اخـلاق الـهـى بود وارسته ، فروتن ، سخاوتمند، غیور،متواضع، مجاهد و با مـسـتـمندان از هر راهى که مى توانست براى فقرا پول جمع آورى مى کرد و بر آنان انفاق مى نمود حتى نوشته اند که گاهى خود به پول جمع کردن مى پرداخت و در عباى خود پول جمع آورى و در همان مجلس بر فقرا و بیچارگان تقسیم مى نمود.

وی که از طبع شعر بی بهره نبود در جایی گفته است: من شاعرترین فقیهان دنیا، بدون استثناء هستم،بلکه فقیه‏ ترین شاعرانم. هنگامى که شعرى مى ‏سرایم، جهان آن را ثبت مى‏کند چرا که طبع من ادیبانه است وتکلفى ندارد. همانند صدایى است که در قله‏هاى کوه‏ها مى ‏پیچد و فورا گوش شنونده‏صداهاى زیادى که گویا آن صدا را جواب مى‏ دهند، مى‏ شنود که از این سو و آن سوبرانگیخته مى‏ شوند.

مخاطبان سیره علما در آینه تصویر از این پس می توانند هر دوشنبه مستندهای نمایشی آموزنده از سیره و رفتار بزرگان که توسط مرکز مستند سوره تولید می شود را در سایت سوره سینما مشاهده کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>