سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب
مدیر عامل سازمان سینمایی سوره:

«مزار شریف» در اولویت تولید حوزه هنری/ روایتی از قتل دیپلمات‌های ایرانی توسط طالبان

biglari

سهیل جهان بیگلری تولید فیلمی سینمایی بر اساس ماجرای قتل دیپلمات‌های ایرانی در کابل را یکی از اولویت‌های حوزه هنری دانست.

سهیل جهان بیگلری تولید فیلمی سینمایی بر اساس ماجرای قتل دیپلمات‌های ایرانی در کابل را یکی از اولویت‌های حوزه هنری دانست.

سوره سینما- مهر نوشت: مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره درباره تولید فیلم سینمایی «مزار شریف» در حوزه هنری گفت: ماجرای تروریسم در خاورمیانه و بحران‌هایی که از این پدیده به وجود آمده، موضوعی حیاتی برای ایران و سایر کشورهای منطقه است. جمهوری اسلامی از آغاز تا کنون مخالف تروریسم و یکی از قربانیان آن بوده و هست. ماجرای مزار شریف و قتل دیپلمات های ایرانی به شکلی بیرحمانه یکی از مصادیق بارز پدیده تروریسم در خاورمیانه است.

وی ادامه داد: آقای حسن برزیده سال‌ها پیش فیلمنامه «مزار شریف» را با نگاه به این موضوع برای حوزه هنری نوشت. شرایط ساخت فیلم تا امسال محقق نشد، خوشبختانه با توجه به مضمون فیلم و شرایط جامعه جهانی علاقمندیم این پروژه را به زودی شروع کنیم.

جهان بیگلری افزود: آقای برزیده چند سال است فیلم سینمایی نساخته، بازگشت به این عرصه با فیلمنامه ای که از مدت ها قبل دغدغه ساخت آن را داشته و به آن دلبسته است، می تواند زمینه ای فراهم کند تا او با انرژی مضاعف این فیلم دشوار را به سرانجام برساند.

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره گفت: سعی ما این است که با ساختاری متفاوت این مضمون ارزشمند و قصه جذاب را به تصویر بکشیم تا گوشه ای از این واقعیت هولناک که طالبان با کمک آمریکا و بعضی کشورهای منطقه در افغانستان رقم زد بیان شود.

جهان بیگلری ادامه داد: منوچهر شاهسواری قرار است تهیه کننده این فیلم باشد، گروهی از نویسندگان جوان زیر نظر حسن برزیده روی فیلمنامه کار می‌کنند و با پایان مراحل نگارش نسخه نهایی و دریافت پروانه ساخت، «مزار شریف» از اولویت های تولید ما در سال ۹۲ است.