سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

نازنین فراهانی دو فیلمنامه سینمایی می‌نویسد

nazanin-farahani

نازنین فراهانی روی دو فیلمنامه سینمایی با مضامین اجتماعی و عاشقانه کار می‌کند.

نازنین فراهانی روی دو فیلمنامه سینمایی با مضامین اجتماعی و عاشقانه کار می‌کند.

فراهانی درباره فعالیت های اخیر خود به سوره سینما گفت: در حال کار روی دو فیلمنامه‌ام هستم و ترجح می دهم فعلا بازی نداشته باشم، اما این به معنی دور بودن من از عرصه نیست، بلکه می خواهم درست کار کرده باشم. سال گذشته یک تله فیلم و دو اثر سینمایی داشتم و با این حساب از نظر خودم در سطح قابل قبولی فعالیت دارم. این دو متنی که در حال کار روی آن هستم یکی دارای تم عاشقانه است و دیگری مضمون اجتماعی دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که از وزیرفرهنگ دولت آقای روحانی چه انتظاری دارد، گفت: سال گذشته یکی از دو فیلمی که بازی کردم متوقف شد و فکر می کنم دیگر وقت آن رسیده که به این بی نظمی‌ها پایان داده شود. دیگر اوضاع و شرایط مردم با سال‌های گذشته تفاوت پیدا کرده و ممیزی ها به همان نسبت باید عوض شوند و بیشتر به تعادل نزدیک باشند. خیلی اوقات سوژه هایی در ذهن داری که اگر بنا باشد مشمول اعمال ممیزی شود، اصلا فیلم دیگری می‌شود. ما به خاطر این محدودیت به سراغ خیلی از مضامین نمی‌رویم و در واقع این به معنای سرپوش گذاشتن روی مشکلات است و نه درمان آن.

این بازیگر در ادامه افزود: چند سال قبل فیلمنامه ای نوشتم با علم به اینکه قرار نیست آن را به هیچ کجا ارائه دهم. با این حال کارگردانی آن را از من تحویل گرفت و تا امروز هم در آرشیو او باقی مانده است. این متن یک معضل اجتماعی را مورد توجه قرار داده بود که صحبت در مورد آن در سینما و حتی جامعه ما یک تابو به حساب می آید و اصلا این سوژه را غیراخلاقی به حساب می آورند در حالی که بخشی از واقعیت های هر جامعه و همین کشور ماست. در این متن قهرمان فیلمنامه یکی از شخصیت های منفور اجتماعی بود، اما مخاطب می توانست او را دوست داشته باشد و باور کند او هم عضوی از همین مردم است و در اثر مشکلاتی به این مسیر کشیده شده است. به طور کلی در فیلم های ما خیلی چیزها غیرواقعی است. خیلی از رفتارها را تنها در شخصیت های منفی می بینیم در حالی که در واقعیت ممکن است یک پزشک محبوب جامعه هم به آن شکل زندگی کند.

نازنین فراهانی که دانش آموخته رشته ارتباطات با گرایش روزنامه نگاری است، گفت: سال ها قبل با علاقه به نویسندگی و تئاتر روزنامه نگار شدم و اتفاقا تا چند سال قبل نیز به این حرفه که دغدغه من هم به حساب می آید، مشغول بودم، اما در ادامه دیدم نمی توان چند کار مهم را با هم انجام داد، به همین دلیل صرفا مشغول به سینما شدم. به هر حال نمی توان انکار کرد که روزنامه نگاری افق دید هنرمند را روشن می کند.

«دل بیقرار»، «چشم» و «خانه پدری» از آخرین بازی‌های سینمایی نازنین فراهانی است.