سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ تیر ۱۳۹۷ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب
احسان کاوه به سوره سینما گفت:

اولین رویداد «پیچینگ» در فضای انیمیشن اسفندماه برگزار می‌شود/ تدارک اکران «لوپتو» در فصل مدارس

Ehsan-Kaveh

مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری بیان کرد که اسفندماه سال جاری قرار است اولین رویداد «پیچینگ» در فضای انیمیشن به همت حوزه هنری برگزار شود.

احسان کاوه درباره تازه ترین فعالیت های مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری به خبرنگار سوره سینما گفت: علاوه بر پیگیری های مربوط به سری جدید برنامه «مکث»، در همین روزها دو برنامه دیگر تلویزیونی با عناوین «هنربین» و « در حلقه رندان» از شبکه دو سیما پخش می شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ها با مشارکت شبکه دو سیما تولید خواهند شد، توضیح داد: «هنربین» برنامه گزارشی است که به مرور اخبار فرهنگی هنری هفته می پردازد و «در حلقه رندان» هم برنامه ای استوار بر پایه ادبیات طنز است که مجریان آن از شاعران طنزپردازی انتخاب شده اند  که پیش از این در محافل شعر و ادب حوزه حضور داشته اند.

این مدیر فرهنگی درباره روند تولید انیمیشن سینمایی «لوپتو» نیز گفت: این روزها مراحل فنی با همکاری جمعی از جوانان با انگیزه در حال انجام است و امیدوارم تا آخر تابستان رندر اولیه آماده شود. قطع به یقین کار به جشنواره فیلم کودک و نوجوان نمی رسد ولی در صددیم تا فرصتی ایجاد کنیم این اثر پاییز و در فصل مدارس اکران شود.

کاوه عنوان کرد: انیمیشن «لوپتو» توسط گروهی از جوانان کرمانی تولید شد و تجربه همکاری بسیار خوبی را رقم زد. جوانان شهرستانی پر کار، خلاق و باانگیزه هستند. بچه هایی که برای بقا خیلی بیشتر از جوانان در تهران و دارای امکانات تلاش می کنند. پیش از این هم «آقای گوزن» در مشهد تولید شد و جشنواره های متعددی پذیرای آن بودند.

وی ادامه داد: البته ما فقط در یک حالت اقدام به تولید انیمیشن کوتاه می کنیم. انیمیشن کوتاه در فضای کسب و کار حرفه ای  تولید نمی شود مگر اینکه بخواهیم به واسطه آن یک تکنیک جدید تست بزنیم یا درباره ایده های مان پیش بازاریابی کنیم برای یک کار بلند. «آقای گوزن» نیز به همین منظور تولید شد تا تکنیک استاپ موشن با کیفیت بسیار بالا، تولید دکور  و عروسک برای این فضا؛ همه  جزو دستاوردهای جدید انیمیشن برای کشور است که قبلا وجود نداشت و نمی شد ریسک کرد و از ابتدا کار بلند ساخت.

وی ادامه داد: این روزها در استان یزد نیز در حال فراهم کردن زیرساخت هایی هستیم تا شرایط آموزش حرفه را در این استان ایجاد کنیم. شراکت با یک شرکت خصوصی به نام فرافر با همکاری پارک علم و فناوری یزد قرار است فضایی فراهم کند تا بعد از این از طریق آموزش های گسترده به تولیدات مان جهت بدهیم.

احسان کاوه علاوه بر ذکر محصولات درباره دیگر فعالیت های این مرکز گفت: با برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم تا اسفند امسال اولین رویداد «پیچینگ» را در فضای انیمیشن برگزار کنیم. این رویداد جلسه ای است که در آن تولید کنندگان و خریداران برای رسیدن به تولید مشترک مذاکره می کنند و سعی در کشف استعدادها دارند.

وی گفت: یکی از مهمترین اتفاقات در اقتصاد انیمیشن، شفاف سازی فضاست. یعنی بدانیم هزینه ها، برآورد نهایی و … در تولید یک اثر چگونه شناسایی می شود. تا زمانی که به شکل مهندسی و علمی از چند و چون کار مطلع نباشیم امکان تولید اثر قابل قبول فراهم نمی شود و اینها به دست نمی آید مگر با جلسات «پیچینگ».

کاوه در پایان گفت: در تمام دنیا استعدادیاب ها در حاشیه این جلسات با چشمانی باز استعدادهای کل دنیا را رصد می کنند اما متاسفانه در فضاهای غیر حرفه ای به دلیل اینکه چنین جلساتی وجود ندارد و فقط با لابی گری کارها پیش می رود هم خریداران فکر می کنند فضا محدود است هم تولید کننده فکر می کند سرمایه و پشتوانه ای در این فضا نیست. به همین خاطر برای کسب درآمد خدمات خود را به خارج از کشور ارائه می دهند. امیدواریم بر برگزاری این جلسات انیمیشن ایران هم به شکل حرفه ای تر تولیدات خود را ادامه داده و دنیا موفقیت های بیشتری کسب کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>