سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۷ در ۸:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

اسکندری و هدایتی به فیلم سینمایی «سیمین» پیوستند

eskandari-hedayati

لاله اسکندری و محمدرضا هدایتی به فیلم سینمایی «سیمین» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم پیوستند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی پروژه، لاله اسکندری و محمدرضا هدایتی به فیلم سینمایی «سیمین» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم پیوستند تا بزودی جلوی دوربین آن بروند. این دو پیش از این نیز در فیلم «مالیخولیا» با آتش زمزم همکاری کرده بودند. بازیگران پیشکسوتى چون اکبر دباغیان ، جمشید صدری، پری کربلایی و بازیگر نوجوان متین سلطانی از  هنرمندان پیشکسوت اصفهان نیز در این فیلم حضور خواهند داشت.

مرتضی آتش زمزم که به تازگی پروانه ساخت «سیمین» را دریافت کرده است، بزودی با تکمیل گروه تولید و ساخت برخی از دکورها، این فیلم سینمایی را جلوی دوربین خواهد برد.

مراحل انتخاب لوکیشن های این فیلم توسط سازندگان در حال انجام است و بخش عمده ای از فیلم در کنار زاینده رود و تالاب گاوخونی فیلمبرداری خواهد شد.

«سیمین» در ژانر کودک ساخته خواهد شد و مضمون آن درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است.

آتش زمزم تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم را به عهده دارد و  فیلمنامه آن کار مشترک کریم روناسیان و خزر مهرانفر است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

این سومین ساخته کارگردانش بعد از فیلمهای «مرگ سپید» (۱۳۸۹) و «مالیخولیا» (۱۳۹۵) محسوب می شود.

سایر عواملی که تاکنون حضورشان در این فیلم قطعی شده عبارتند از :مدیر فیلمبرداری: محمد فضیله، طراح صحنه و لباس: وحید لاری،طراح گریم: علی بهادری،صدابردار: مسعود اردلانی، برنامه ریز: کریم رناسیان، منشی صحنه: مریم نقیب الذاکرین، مدیر تولید: مجتبى آتش زمزم، مدیر تدارکات: محمود کریمی،مجریان طرح: رضا شاکری، بهرام زنده دل.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>