سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب
تهیه‌کننده «شماره ۱۷ سهیلا» به سوره سینما گفت:

وقتی اراده بر زمین زدن فیلم است نمی‌توان کاری کرد/ «پاسیو» در انتظار شورای بازبینی

shomare-17-soheila

سیدامیر سیدزاده تهیه کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» معتقد است فیلمش در شرایط اکران پس از ماه رمضان و همزمان با جام جهانی قربانی شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» که از هفته گذشته بدون سرگروه به اکران خود ادامه می دهد درباره شرایط گیشه این اثر به خبرنگار سوره سینما گفت: اوضاع اکران این فیلم اصلا خوب نیست چون مافیای اکران با یک لایی زدن بین فیلم های گیشه ای، دو هفته ای که در فضای بعد از ماه رمضان و همزمان با مسابقات پر التهاب جام جهانی بود را به ما اکران داد و با نقشه قبلی فیلم های خوب اجتماعی را زمین زد.

سیدامیر سید زاده افزود: سرگروه ما یعنی کوروش قبل از این که دو هفته تمام شود فیلم را برداشت تا هرچه زودتر یک کار گیشه را جایگذاری کند. البته زمانی هم که سرگروه اکران بود از ۵ سالنی که ظاهرا در اختیار داشتیم ۴ سالن قفل بود و ما نمی توانستیم بلیط بخریم. همان یک سالن هم  در بدترین ساعاتی چون ۱۲ و ۱ ظهر که قطعا هیچ کس در آن ساعت و به خصوص در این فصل طالب سینما و فیلم نیست.

وی عنوان کرد: من معتقدم همه اینها از پیش طراحی شده است و متاسفانه کسانی که در چنین فضایی فعالیت می کنند موفق هم هستند. مسئولان هم نظاره گر باشند تا جان نحیف سینما در برود و ذات هنری سینما جلوی چشمان ما نابود شود. این روند نه فقط در تهران بلکه در شهرستان نیز اوضاع همین و شاید بدتر است.

تهیه کننده «مادر قلب اتمی» اظهار کرد: وقتی قرار است با یک برنامه ریزی قبلی فیلم ما را عجولانه اکران کنند تا از سرشان باز شود و قول و امید یک فیلم گیشه ای را به سینماداران می دهند دیگر فرقی نمی کند تهران باشد یا شهرستان. همه ساعت های که به فیلم ما اختصاص دادند قطعا زمان پِرت است.

وی ادامه داد: فیلم ما قربانی شد و من بدون ترس از مسئولانی که با مافیای اکران شریک هستند حرفم را زدم. اگرچه قدرت مقابله با آنها و رسیدگی به تخلفات شان را ندارم اما نمی توانم سکوت کنم. «شماره ۱۷ سهیلا» جدا از اینکه فیلم اجتماعی است یک اثر به روز است که درباره حساس ترین و اصلی ترین موضوع جامعه صحبت می کند اما وقتی اراده بر زمین زدن فیلم است کاری نمی توان کرد.

این تهیه کننده  که فیلم «پاسیو» ساخته مریم بحرالعلومی را در جشنواره جهانی فجر رونمایی کرد در پایان درباره نمایش عمومی این اثر نیز گفت: چندی پیش به گروه «هنرو تجربه» در خواست دادیم و فعلا منتظر بازبینی شورا و نظرات شان هستیم تا بتوانیم زمان اکران آن را هم مشخص کنیم. این فیلم پروانه ویدیویی دارد و چون قابلیت اکران سینمایی داشت در گروه «هنر و تجربه» قرار خواهد گرفت.

فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» اول تیر ماه با سرگروهی کورش اکران شد و فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی نیز از ۱۳ تیر ماه با همین سرگروه اکران شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>