سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ تیر ۱۳۹۷ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دیدار دبیر جشنواره فیلم سلامت با دبیر انجمن نورولوژی و رئیس انجمن سکته مغزی

salamat-norology

دبیر و مدیر اجرایی جشنواره ملی فیلم سلامت با دبیر انجمن نورولوژی و رئیس انجمن سکته مغزی دیدار کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم سلامت، در این جلسه که در دفتر جشنواره فیلم سلامت برگزار شد، دکتر محمد کیاسالار (دبیر جشنواره) و محمدعلی حجازی (مدیر اجرایی جشنواره) راهکارهایی در خصوص همکاری و هم‌افزایی جشنواره با انجمن‌های نورولوژی و سکته مغزی مطرح کردند و متقابلا دکتر زمانی، دبیر انجمن نورولوژی و رئیس انجمن سکته مغزی نیز پیشنهادهایی برای تحقق این هدف ارائه کرد.

یکی از این پیشنهادها تقدیر انجمن از فیلم‌های برگزیده در زمینه‌های مغز و اعصاب و سکته مغزی بود. همچنین پررنگ‌تر شدن حضور متخصصان مغز و اعصاب در جشنواره برای نقد و بررسی فیلم‌های نورولوژیک، یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی در راستای افزایش تعامل پزشکان و فیلمسازان بود.

یکی دیگر از پیشنهادها برگزاری کارگاه فیلمبرداری طبی با اهداف آموزشی برای دانشجویان و متخصصان و توسط فیلمسازان و فیلمبرداران حرفه‌ای بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد کارگروهی از متخصصان مغز و اعصاب برای رصد فیلم‌های نورولوژیک جشنواره تشکیل شود تا از طریق برگزاری همگردی‌ها و نشست‌های تخصصی،‌ تعامل بیشتری بین نورولوژیست‌ها و فیلمسازان علاقمند به این حوزه برقرار شود.

در این جلسه بر این نکته تاکید شد که تعامل طب و سینما زمینه‌ساز ارتقای سطح آگاهی و توانمندی در حوزه بهداشت عمومی و به نفع سلامت جامعه است.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» به دبیری دکتر محمد کیاسالار در هفته اول شهریور ۹۷ برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>