سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۱:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب
یادداشت جبار آذین / راز و رمز سودآوری و موفقیت موسسه هنرهای تصویری سوره

الگویی برای موسسه‌های فعال در شبکه نمایش خانگی

azin-vac

موسسه هنرهای تصویری سوره به رغم وابستگی به حوزه هنری، خودگردان بوده و با مدیریت درست و بروز، توانسته با کسب اعتماد خانواده‌ها به توفیق اجتماعی و مالی دست یابد.

سوره سینماجبار آذین : شبکه نمایش خانگی کشور،گروه هایی مختلف و متعدد ازمدیران، هنرمندان وکارشناسان را در کنار تاجران وکاسبکاران در خود جای داده است .آن ها با تمام توان مالی و امکانات وحمایت ها و بی حمایتی های سازمان ها وجریان های هنری وفرهنگی به کار خود ادامه می دهند.

شبکه نمایش خانگی درآغاز فعالیتش ،دوستدار وعلاقه مند فراوان داشت ، ولی درادامه، فقط آن هایی ماندند ودوام آوردند که یا به حامیان پولدار وصل بودند و یا با مدیریت درست وکارکرد مناسب توانستند، در این شبکه بمانند وکارکنند. مدتی قبل بیست و سه موسسه  وابسته و غیروابسته دراین فضا فعال بودند،اما ضعف های مدیریتی ودانشی ومالی وعملکرد نامناسب برخی،آن ها را از فعالیت بازداشت و پس از کلی ضرردهی، هفده موسسه تعطیل شدند،لیکن سایرین همچنان به کار خود ادامه می دهند.

موسسه هنرهای تصویری سوره از زیرمجموعه‌های حوزه هنری، یکی از فعالان شبکه خانگی است که برخلاف دیگر گروه های عضو شبکه، در مدت فعالیت خود، نه تنها ضرر نداده که سالیانه میلیون ها تومان سودرسانی هم داشته است. شاید در نگاه نخست، این گونه تصور شودکه پشتیبانی و تزریق مالی حوزه هنری، عامل سرپایی و موفقیت این موسسه بوده است، ولی واقعیت ها وآمار نشان می دهد که این موسسه به رغم وابستگی به حوزه هنری، خودگردان بوده و با مدیریت درست و بروز، توانسته با کسب اعتماد خانواده ها که ازسیاست ها واهداف اصلی حوزه است،به توفیق اجتماعی ومالی دست یابد. نظرسنجی پیوسته، تحلیل نیاز مخاطب، حضور فعال در بازار شبکه و استفاده از فناوری در پخش و توزیع ازجمله عواملی اند که زمینه ساز موفقیت موسسه هنرهای تصویری حوزه هنری شده اند ودر میان آن ها، بدون شک اعتمادسازی و کسب اعتماد خانواده ها، عامل اصلی راهیابی آن به میان مردم و خانواده ها بوده است. راهکارها و روش ها و اهدافی که موسسه مورد اشاره را به موفقیت رسانده اند، می تواند الگوی اجرایی دیگر موسسه های فعال شبکه خانگی باشد. موسسه هنرهای تصویری سوره،عامل پخش و توزیع  فیلم های ارزشی، انقلابی و دفاع مقدسی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>