سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ مرداد ۱۳۹۷ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
سیره علما در آینه تصویر/ ویدئو

باغ مرا چه حاجت سرو صنوبر است، شمشاد خانه پرور من از که کمتر است

Zan-Estesmar-Nashavard

مستند نمایشی «زن نباید استثمار شود» همانطور که از عنوانش پیداست طرز تفکری است که شهید مرتضی مطهری درباره همسر خود و زنان جامعه اش دارد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، این قسمت از مستند نمایشی «سیره علما» با عنوان «زن نباید استثمار شود» محصول مرکز مستند سوره، خاطره ای است از همسر شهید مطهری درباره رفتار ایشان و طرز تفکری که نسبت به نوع برخورد با زنان کشورش دارد.

برای آنکه ایشان را بهتر بشناسید؛ مرتضی مطهری متولد ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان روحانی شیعه، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌ پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. وی قبل از انقلاب ۵۷ استاد دانشگاه تهران بود. بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.

سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت، تا بدانجا که بعد از مرگش گفت: «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود، از دست دادم». در ادبیات جمهوری اسلامی ایران از وی با عنوان «معلم شهید» یاد می‌شود.

مرتضی مطهری در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه‌ای در منزل یدالله سحابی به همراه گروهی از رجال سیاسی انقلابی، در تاریکی شب و هنگام خروج از محل جلسه در کوچه پارک امین الدوله، هدف گلولهٔ یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه درگذشت.

مخاطبان سیره علما در آینه تصویر از این پس می توانند هر دوشنبه مستندهای نمایشی آموزنده از سیره و رفتار بزرگان که توسط مرکز مستند سوره تولید می شود را در سایت سوره سینما مشاهده کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>