سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب

در بر نامه رادیویی «چراغ» مطرح شد: پایه اصلی شهر هوشمند مدیریت هوشمند است

cheragh

برنامه رادیویی «چراغ» شب گذشته سه شنبه ۹ مردادماه با حضور دکتر فرهاد توکل و مهندس یغتین به شهرهوشمند پرداخت.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای برنامه «چراغ»، دکتر فرهاد توکل درباره شهر هوشمند گفت:تعاریفی که در گذشته از شهر هوشمندمی شد بیشتر  بر فناوری های اطلاعاتی  تاکیدداشته است،

اصلی که نشان دهنده هوشمند بودن است کیفیت زندگی است ،اگر فناوری ها منجر شود کیفیت زندگی مردم بالا برود، می توان ادعا داشت که شهرمان به سمت هوشمندی می رود اما اگر صرفا به فناوری توجه شوداینطور نخواهد بود.

توکل گفت: مهمترین چیزی که می تواندنشاگر شهر هوشمندباشدمدیریت شهری است که هرچقدر هوشمندانه تر باشد شهر ما هوشمند تر است.

وی ادامه داد: از اواخر بهمن سال گذشته برنامه تهران هوشمند راه اندازی شده تا به سمت هوشمندی حرکت کنیم. یکی از بحث های جدی در این زمینه حمل و نقل و ترافیک شهری است.

مهندس یغتین سرپرست دبیرخانه هوشمند نیز گفت: از سال گذشته تحولی در مورد هوشمندسازی تهران اتفاق افتاده و دبیرخانه تحت عنوان تهران هوشمند شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۶ پروژه کلان تعریف شده است، گفت: در گام اول هوشمندسازی، محور اصلی طبقه بندی داده های مختلفی است که در رابطه با زندگی شهروندی داریم که امربسیار مهمی است.

یغتین همچنین گفت: در دنیا شهرداری ها عملا همه خدمات سرویس دهی شهر را بر عهده دارند و تجمیع دیتا در قالب یک دستگاه اتفاق می افتد اما در تهران و کشور ما این روند بسیار پیچیده اس ،هماهنگی سازمانهاو اینکه بتوانند باهم تبادل دیتا کنند دشوار است.

وی ادامه داد: اعتبار اولیه ای را برای بخش تاسیس دبیرخانه و ساز و کارها درنظر گرفته ایم البته ردیف اعتباری محدودی را به دبیرخانه اختصاص دادند. در سال اول اگر بخواهیم یک درصد بودجه شهرداری را اختصاص دهیم عدد بزرگی می شود به همین دلیل از بخش خصوصی هم کمک گرفتیم در قالب مجموعه ای بنام تهران هوشمند ذی نفعان را مشخص و درگیر کرده ایم و پروژه های مشارکتی و قالبی را با آنها به اجرادرآوردیم.

یغتین افزود: یکی از پایه های اصلی مشارکت شهروندان ،فرهنگ سازی است که صدا و سیما و رسانه های مختلف انجام می دهند.

همچنین  برنامه چراغ امشب چهارشنبه ۱۰ مرداد به موضوع  حجاب خواهد پرداخت .

در این برنامه  با سرفصلهای همچون مقصر بدحجابی کیست؟ برخورد قهری و فیزیکی یااقناع؟ حجاب شرعی و حجاب عرفی چه فرقی باهم دارند؟

پرسش و پاسخهایی شفاف با حضور دکتر معصومه ابتکارمعاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ایران،دکتر مینواصلانی رئیس بسیج جامعه زنان و دکترمریم معین الاسلام پژوهشگر مطرح می شود.

برنامه رادیویی چراغ هر شب ساعت ۲۱ از رادیو تهران به سردبیری و تهیه کنندگی  لیدا عرفانیان ، کارشناس مجری زهره سادات هاشمی و با حضور علی زادمهر کارشناس فرهنگی و اجتماعی بصورت زنده پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>