سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۲ در ۲:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب
در سالروز فاجعه ملی/

پرویز پرستویی یاد شهدای هواپیمای ایرباس را گرامی داشت

parviz-parastooee

در آستانه سالگرد حمله‌ ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری کشورمان،‌ پرویز پرستویی و حبیب احمد‌زاده به دیدار خانواده خلبان شهید این هواپیما رفتند.

در آستانه سالگرد حمله‌ ناو آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران پرویز پرستویی و حبیب احمد‌زاده به دیدار خانواده خلبان شهید این هواپیما رفتند.

سوره سینما- ایسنا نوشت: این بازیگر پس از این دیدار گفت: خدمت خانواده شهید محسن رضاییان خلبان «ایرباس» رسیدیم تا تسلیتی دوباره به آنها بگوییم و عیادتی از پدر بیمار این شهید داشته باشیم. حادثه‌ای که جان ۲۹۰ انسان را گرفت که ۶۷ نفر آنها کودک بی‌گناه بودند و جنازه اکثریتشان هم به دست نیامد.

پرستویی با اشاره به مراسمی که سال ۸۶ در سالگرد این حادثه در بندرعباس برگزار کردند‌، اظهار کرد: آنجا ما یک خواسته ملی داشتیم و آن اینکه حداقل به یاد این ۲۹۰ نفر یک خیابان یا بزرگراه در تهران نام گذاری شود و یا فرودگاه بندر عباس به نام شهدای ۱۲ تیر گذاشته شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها برای حادثه سفارتشان در ایران که تمام شده است، فیلم سینمایی «آرگو» را با آنهمه جنجال می‌سازند با آنکه دولت خودشان در گوانتانامو ۱۲ سال است ۱۶۸ نفر را بدون محاکمه نگه‌داری می‌کنند. اما ما برای این حادثه بزرگ که خانواده‌هایشان همچنان غمگین هستند کاری نمی‌کنیم و در مملکتی که اینهمه جشن و مراسم می‌گیریم حتی جایی را به نام اینها نگذاشته‌ایم.

این بازیگر گفت: خانواده شهید رضاییان زمینی را به مساحت چهار هزار متر در لویزان داشتند که آن را به دلیل آنکه این منطقه فاقد دبیرستان دخترانه بود برای احداث به آموزش و پرورش بخشیدند، اما می‌بینیم حتی آن مدرسه را هم به نام شهدای ایرباس نگذاشتند. یادآور می‌شوم وسط همه این دعواها بیایید به این مسائل که ارزشی است توجه داشته باشید. اگر بعد از ۲۵ سال بخواهیم یاد این شهدا را زنده کنیم، هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ما همیشه از اسم شهدا استفاده می‌کنیم بدون آنکه به آنها اندکی توجه داشته باشیم.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>