سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

جعفر صانعی مقدم: جشنواره‌های موضوعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

sanei-moghadam

داور بخش فیلم‌های کوتاه و دانشجویی جشنواره فیلم سلامت گفت: جشنواره‌های موضوعی می توانند موفق باشند چون فیلمسازان شرکت‌کننده به موضوعات مهمی می پردازند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

جعفر صانعی مقدم، مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه و یکی از داوران بخش فیلم های کوتاه و دانشجویی سومین جشنواره فیلم سلامت است. او در خصوص برگزاری این جشنواره و توجه به وجه سلامت در آثار سینمایی به سوره سینما گفت: به نظر من کشور ما در جشنواره های موضوعی از قبیل سلامت، محیط زیست و… می تواند موفق باشد. فیلمسازان چه با بودجه شخصی و چه با بودجه دولتی به موضوعات مهمی می پردازند که حرف های زیادی برای گفتن دارد. حتی در سطح جهانی و جشنواره ها نیز فیلم های مهمی در این موضوعات وجود دارند که جایزه می برند. بنابراین اصولا جشنواره ها در این حوزه ها موفق خواهند بود چون محتوای زیادی خواهند داشت و آثار مرتبط به آن آثار خوبی خواهند شد.

مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه در خصوص معیارها برای داوری آثار این جشنواره عنوان کرد: در داوری جشنواره های موضوعی، طبیعتا خود موضوع آن جشنواره بسیار مهم است. معمولا آثار از دو جنبه موضوع و تکنیک بررسی می شوند. در ترکیب هیأت داوران حتما کسانی هستند که این دو جنبه را مورد بررسی قرار می دهند و می توانند درستی و صحت آن موضوع که فیلم به آن پرداخته را کورد ارزیابی قرار دهند یا درستی پژوهشی که اتفاق افتاده و اهمیت موضوع را بیان کنند. این بسیار تاثیرگذار است. اگر فیلمی در حوزه ای ساخته می شود باید همه جوانب را در نظر داشت تا مبادا اثر منفی و مخربی داشته باشد.

صانعی مقدم در مورد کیفیت برگزاری جشنواره فیلم سلامت اضافه کرد: فکر می کنم جشنواره فیلم سلامت تاکنون بازخورد خوبی داشته است. مادامی که به بهانه فیلم، عکس و سینما موضوعی مطرح شود، کارشناسان سینمایی در حوزه سینمایی بودن اثر صحبت کنند و کارشناسان حوزه سلامت در خصوص ابعاد مختلف آن موضوع بحث کنند در این قبیل جشنواره ها به نتایج خوبی خواهیم رسید. به نظرم در دو دوره گذشته این اتفاق افتاد و ورکشاپ ها و پنل هایی که برگزار شد بسیار مفید بود. طرفین کارشناسان سینمایی و متخصصان از حوزه طرف مقابل اطلاعات خوبی کسب کردند. از این جهت بنظرم جلسات خوبی برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>