سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
در برنامه رادیویی «چراغ» مطرح شد:

رسانه‌ها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های فضای مجازی دارند

cheragh

موضوع برنامه رادیویی «چراغ» شنبه ۳ شهریور به ناهنجاریها و تخلفات فضای مجازی و آسیب‌های این مساله اختصاص داشت.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه شهر تهران در استفاده از فضای مجازی در کشور پیشرو است گفت: ناهنجاری ها در این فضا زیاد است و اگر شهروندان به توصیه هایی که از طرف پلیس صورت می گیرد توجه نکنند، ما می توانیم شاهد کاهش آمار آسیب ها باشیم.

وی ادامه داد: اولین و پرآسیب ترین جرم در فضای مجازی برداشت غیرمجاز از حساب های بانکی بااستفاده از ابزار فیشبنگ است. متاسفانه ما فرهنگ ضعیفی در استفاده از فضای مجازی داریم و برخی از اپلیکیسن ها را به راحتی و بدون هیچ شناختی نصب می کنیم.

پاشایی ادامه داد: خلافکاران از کوچکترین غفلت و سهل انگاری ما نهایت سواستفاده را می کنند و ما باید به این مساله آگاه باشیم.

نادر صادقیان جامعه شناس نیز با اشاره به اهمیت آموزش در استفاده از فضای مجازی گفت: امروز و با جامعه مدرن باید از کودکی نحوه ایتفاده از تکنولوژی آموزش داده شود زیرا فرهنگ استفاده از هر چیزی در دوران کودکی نهادینه می شود.

مدیر امور فنی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور ،مهندس امیری نیز با اشاره به اینکه فضای مجازی یک ابزار مفید و نعمت است گفت: فضای مجازی سرعت کارها را افزایش داده است اما درکنار آن لازم است تا احتیاط های مورد نیاز را درنظر بگیریم.

وی ادامه داد: هرچند دادسرای ویژه جرایم رایانه ای به صورت مستمر فعالیت می کند اما در تهران متاسفانه حجم افرادیکه دچار جرابم در فضای مجازی شده اند بیستر از سایر استان ها است و پرونده های زیادی در این خصوص وجود دارد.

امینی همچنین گفت: در سال جاری بیش از هزار میلیارد تومان ضرر و آسیب ناشی از جرایم در فضای مجازی به افراد وارد شده است.

وی ادامه داد: همه ما از رسانه ها و نهادهای مختلف باید با آگاهی و اطلاع رسانی تلاش کنیم میزان این جرایم کمتر شود.

برنامه رادیویی «چراغ» هر شب ساعت ۲۱ از رادیو تهران به ‎سردبیری و تهیه کنندگی لیدا عرفانیان ،  با حضور محمدجعفر خسروی کارشناس مجری و  علی زادمهر کارشناس فرهنگی و اجتماعی بصورت زنده پخش می شود