سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۷ در ۵:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب

کارگاه «از ایده تا فیلمنامه» در دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان برگزار می‌شود

olympiad-nojavanan

کارگاه «از ایده تا فیلمنامه» در حوزه فیلمنامه نویسی و عمق بخشی به مراحل فیلمنامه نویسی در چهار جلسه در دومین المپیاد فیلمسازی در سی و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا رضاداد برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، کارگاه «از ایده تا فیلمنامه» در حوزه فیلمنامه نویسی با تمرکز بر ارائه راه کارهایی برای بالا بردن سطح خلاقیت نوجوانان ۹ تا ۱۶ سال در چهار جلسه از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ شهریور در دومین المپیاد فیلمسازی و در سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برپا می شود.

در بخش نخست از این کارگاه ها فریبرز آهنین نویسنده و فیلمساز مبحث «از ایده تا فیلمنامه» را آموزش می دهد و پس از آن بهنام تاج میر نیز فیلمسازی تک نفره را تدریس می کند. طرح مباحث برای هنرجویان صرفا به صورت کاربردی و ساده مطرح می شود و قرار نیست مطالب عنوان شده در این کارگاه ها به صورت تخصصی بیان شوند.

مجموع کارگاه های «از ایده تا فیلمنامه» در اردوگاه شهید بهشتی که محل برگزاری دومین المپیاد فیلمسازی است تشکیل می شود و نوجوانان حاضر در مجموع کارگاه های المپیاد فیلمسازی پس از چهار جلسه آموزش، فیلمنامه هایی با حداکثر مدت زمان ۲ دقیقه می نویسند و از میان فیلمنامه های نوشته شده ۱۰ فیلمنامه برای ساخت در کارگاه های عملی فیلمسازی تک نفره انتخاب خواهند شد.

دومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان با همراهی انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد سینمایی فارابی در سی و یکمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان برگزار می شود. این المپیاد در دو بخش «فیلم» و «فیلمنامه» با پذیرش فیلم‌های ۳ دقیقه ای با موضوع آزاد در گروه سنی ۹ تا ۱۶ سال برپا می شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>