سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

در برنامه رادیویی «چراغ» مطرح شد: نباید از کودکان برای جمع‌آوری زباله استفاده کرد

cheragh

برنامه رادیویی «چراغ» سه شنبه ۶ شهریور به معضل زباله‌ها و استفاده از کودکان برای جمع‌آوری زباله در تهران اختصاص داشت.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی برنامه، علیرضا شریفی فرد معاون مناطق سازمان پسماند تهران با اشاره به اینکه تولید زباله تابع فرهنگ مصرف است، گفت: اگر بازیافت خوبی برای زباله ها اتفاق بیافتد بخشی از هزینه ها با مدیریت درست تامین می شود.

وی ادامه داد: می توانیم به راه اندازی دو نیروگاه تولید برق زباله سوز ۳۰ درصد زباله ها را تبدیل به برق کنیم و با اینکار هزینه های پسماند کاهش پیدا می کند.

شریفی فرد ادامه داد: شهرداری می تواند جمع آوری پسماند را به بخش خصوصی واگذار کند و شرکت های خصوصی حق ندارند از کودکان زیر ۱۸ سال و اتباع بیگانه بدون مجوز بر ای جمع آوری زباله استفاده کنند.

هادی شریعتی نایب رئیس انجمن حمابت از حقوق کودکان نیز گفت: متاسفانه انباشت زباله باعث بوجود آمدن معضل دیگری بنام زباله گردی کودکان شده است.امری که در شهرهای دیگر نیز دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته حضور کودکان زباله گرد توسط گروهی انکار می شد گفت: برخی پیمانکاران شهرداری برای جمع آوری پسماند چشمشان را به روی کودکان میبندند.
محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست تهران نیز گفت: مدیریت پسماند مدیریت تعریف شده و اصولی است و برای تک تک جزئیات آن قانون وجود دارد. بر اساس قانون مسئول مدیریت پسماندها در داخل شهر بر عهده شهرداری است.

وی ادامه داد: مردم نیز باید به وظایف خود در تفکیک زباله ها عمل کنند البته باید آموزش ها و آگاهی های لازم داده شود.

بازگیر ادامه داد: شهرداری روزانه در شهر تهران ۹ هزار تن زباله جمع آوری می کند و باید برای استفاده بهینه و بازبافت این زباله ها برنامه مشخصی داشت.

برنامه رادیویی «چراغ» هر شب ساعت ۲۱ از رادیو تهران به ‎سردبیری و تهیه کنندگی لیدا عرفانیان ، با حضور محمدجعفر خسروی کارشناس مجری و  علی زادمهر کارشناس فرهنگی و اجتماعی بصورت زنده پخش می شود.