سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ تیر ۱۳۹۲ در ۹:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب
فارابی می‌توانست کرکره جشنواره کودک را راحت پایین بکشد/

نجاریان: کسانی که در جشنواره کودک ذی‌نفع نیستند نقد منفی می‌کنند

najarian

حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره آخرین وضعیت برگزاری جشنواره فیلم کودک به سوره سینما گفت: برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان در حال رایزنی و مذاکره هستیم. عوض شدن مداوم مکان برگزاری جشنواره اتفاق خوبی نیست، دوست داریم که جشنواره در اصفهان برگزار شود، همانطور که دو سال پیش به اصفهان […]

حسن نجاریان قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی درباره آخرین وضعیت برگزاری جشنواره فیلم کودک به سوره سینما گفت: برای برگزاری جشنواره فیلم کودک در اصفهان در حال رایزنی و مذاکره هستیم. عوض شدن مداوم مکان برگزاری جشنواره اتفاق خوبی نیست، دوست داریم که جشنواره در اصفهان برگزار شود، همانطور که دو سال پیش به اصفهان منتقل شد.

وی افزود: دوستان شهرداری برخی تعهدات و توافقات فی مابین را سال گذشته انجام ندادند و به تعهدات خود عمل نکردند. قرار بود تولید و اجرای جشنواره بر عهده ما و میزبانی با شهرداری باشد که متأسفانه دوستان به طور کامل تعهدات خود را عملی نکردند. تأکید می‌کنم که بخشی از تعهدات خود را خیلی خوب به جا آوردند.

وی افزود: هنوز در حال رایزنی هستیم و به توافق قطعی نرسیده‌ایم. این مسئله باعث نمی‌شود کارهای جشنواره را متوقف کنیم. فارغ از اینکه جشنواره در کدام استان و یا حتی تهران برگزار شود کارهای جشنواره و فعالیت‌های اجرایی در حال انجام است. فیلم‌ها دارد به دست ما می‌رسد. فراخوان بین‌المللی منتشر شده. اسامی اعضای هیئت انتخاب و داوری معرفی و اعلام شده است.

نجاریان گفت: از چند روز آینده اعضای هیئت انتخاب کار خود را آغاز می‌کنند. مقدمات اجرایی و ابتدایی جشنواره در حال انجام است. به محض توافق با دوستان برای برگزاری محل برگزاری جشنواره خبر را اعلام می‌کنیم. همچنان امیدواریم که جشنواره در اصفهان برگزار شود.

وی درباره نقدها به تأثیر جشنواره کودک بر سینمای کودک گفت: امیدوارم روزی برسد که ما فارغ از اینکه در جشنواره حضور داریم یا نداریم، ذی‌نفع هستیم یا نه از تأثیر جشنواره صحبت کنیم و نقدهایمان منصفانه باشد. بعضا برخی دوستان به دلیل اینکه در جشنواره حضور دارند از تأثیرات مثبت جشنواره سخن می‌گویند و کسانی که در جشنواره نیستند نقد منفی می‌کنند.

قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: وقتی معدل می‌گیریم می‌بینیم اکثر کسانی که تأثیر جشنواره را خنثی ارزیابی می‌کنند کسانی هستند که در جشنواره حضور ندارند و ذی‌نفع نیستند. بنیاد سینمایی فارابی راحت می‌تواند کرکره جشنواره کودک را پایین بکشد و بگوید چون سینمای کودک اکران خوبی ندارد یا مثلا تماشاگر جذب نمی‌کند، برگزاری جشنواره کودک ضروری نیست و بهتر است تعطیل شود.

وی ادامه داد: قطعا تأثیرات مثبت این جشنواره برای ما عیان است. فیلمسازان برای جشنواره و به خاطر این جشنواره فیلم می‌سازند و فرصت دیده شدن در آن را غنیمت می‌شمرند. محلی است که مهمانان خارجی از سراسر دنیا به صحبت و مذاکره با فیلمسازان ایرانی می‌نشینند و با هم مرتبط می‌شوند. تأثیرات مثبت و افق‌های روشن جشنواره را نمی‌توان منکر شد. دوران مسئولیت ما رو به پایان است و دوستان دیگری جای ما را می‌گیرند ما همیشه به تأثیر مثبت این جشنواره معتقد بوده‌ایم و آن را همچون چراغی در دریای متلاطم می‌بینیم که سینما را به سمت خوبی هدایت می‌کند.

این مدیر سینمایی درباره آخرین وضعیت فیلم‌های «چ» و «آشغالهای دوست داشتنی» توضیح داد: «چ» همچنان در مرحله فنی است. فردین خلعتبری مشغول ساخت موسیقی فیلم است. علیرضا علویان کار صداگذاری را انجام می‌دهد. با تعداد پلان‌های زیاد و سخت این فیلم کارهای جلوه‌های ویژه همچنان در حال انجام است. به محض آماده نمایش شدن فیلم اگر همچنان ما مسئول بودیم با مشورت ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم تصمیم می‌گیریم که فیلم را برای جشنواره فجر نگه داریم یا نمایش دهیم. این تصمیم‌ها مربوط به بعد از آماده شدن فیلم است. «آشغالهای دوست داشتنی» هم همچنان مراحل فنی را می‌گذراند.

نجاریان درباره تحلیل اکران بهار و پیش‌بینی اکران تابستان گفت: تحلیل ویژه‌ای درباره اکران بهار ندارم. اینکه هر کس راجع به همه چیز تحلیل ارائه دهد خوب نیست و تحلیل کردن مسائل مختلف را باید به کارشناسان مربوطه سپرد. اما امیدوارم با فیلم‌های متعددی که وجود دارد اکران خوبی را در تابستان داشته باشیم.