سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ مهر ۱۳۹۷ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

حضور فیلم کوتاه «ذبح» در جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی بلغارستان

zebh

فیلم کوتاه «ذبح» اولین همکاری و کارگردانی مشترک سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی و به تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج و حوزه هنری کردستان به چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی بلغارستان راه پیدا کرد.

به گزارش سوره سینما، فیلم کوتاه «ذبح» در اولین حضور و اکران بین‌المللی خود به بخش پایانی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی بلغارستان راه پیدا کرده و در دوران برگزاری جشنواره در شهر صوفیه برای مخاطبین فیلم کوتاه به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره فیلم دانشجویی بلغارستان با نام مستعار «پرنده زودرس» در شهر صوفیه بلغارستان برگزار می‌شود که در چهاردهمین دوره خود ۱۱۷ فیلم از ۴۲ کشور را در چهار بخش: داستانی، تجربی، مستند و انیمیشن به نمایش می‌گذارد که در این میان نیز میزبان ۳ فیلم کوتاه ایرانی است.

«ذبح» به کارگردانی آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، «آسمان آبی زمین پاک» به کارگردانی مهیار ماندگار در بخش فیلم داستانی و «یک نفس عمیق بکش» به کارگردانی زهرا صفدری شادلو در بخش انیمیشن سه فیلم ایرانی هستند که به رقابت با ۱۱۴ فیلم از کشورهای: آلمان، ترکیه، آمریکا، روسیه، بلغارستان، مجارستان، هند، مقدونیه، کانادا، انگلیس، فیلیپین، ایتالیا، لهستان،صربستان، لیتوانی، برزیل، هلند، بلژیک، آرژانتین، لبنان، چین، ونزوئلا، پرو، آلبانی و اسپانیا خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است که ۱۱۷ فیلم راه‌یافته از بین ۱۲۴۱ اثر ارسالی انتخاب شده اند که ۵۴ اثر در بخش داستانی، ۲۰ اثر در بخش مستند، ۳۰ اثر در بخش انیمیشن و ۱۳ اثر در بخش تجربی به مرحله داوری و پایانی راه یافته‌اند.

فیلم کوتاه «ذبح» داستان خانواده‌ای است که برای گذراندن یک زمستان سخت باید تنها دارایی خود یعنی گاوشان را بفروشند، اما پسر خانواده از این تصمیم خوشحال نیست و گاو را فراری می دهد.

عوامل فیلم کوتاه «ذبح» بدین شرح است: بازیگران: فریدون حامدی، شب‌بو سلیمانی، محمدقبادی غفار خالدی، شفیع امینی، سامان عبودی؛ تدوین: توفیق امانی؛ مدیر تصویربرداری: حامد بقائیان؛ دستیاران: نوید زارع و آرمان صیدی؛ صدابردار: محمد توریوریان(با تشکر از ارسطو مفاخری) دستیار: مبین قادری؛ طراح و اجرا صحنه و لباس و گریم: ایوب شیخ احمدی، دستیار: امین سنجر بیگی؛ صداگذار: حسین قورچیان؛ اصلاح رنگ و نور: علیرضا هدایی؛ دستیار کارگردان و برنامه ریز: اشکان ساعدپناه؛ عکاس: ساجد حق‌شناس؛ مدیر تولید: آرمین پورمحمد؛ مدیر تدارکات: سامان عبودی، دستیاران: رزگار محمدی و پیام کریمی؛ تهیه کننده: آکو زندکریمی و سامان حسین پور، حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوان دفتر سنندج.

چهاردهمین دوره جشنواره فیلم دانشجویی بلغارستان از ۱ تا ۵ نوامبر ( ۱۰ تا ۱۴ آبان ۹۷) در شهر صوفیه برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>