سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ تیر ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب
ادامه تصویربرداری «عصر پاییزی»/

«عصر پاییزی» من را از سینما به تلویزیون آورد/ ترکیب غیرمنتظره بازیگران

IMAGE634485790882031250

کارگردان سریال «عصر پاییزی» با اشاره به کیفیت بالای فیلمنامه، ترکیب جذاب بازیگران را در موفق شدن این مجموعه مؤثر پیش‌بینی کرد.

کارگردان سریال «عصر پاییزی» با اشاره به کیفیت بالای فیلمنامه، ترکیب جذاب بازیگران را در موفق شدن این مجموعه مؤثر پیش‌بینی کرد.

اصغر نعیمی کارگردان سریال «عصر پاییزی» درباره ادامه تصویربرداری این سریال به سوره سینما گفت: از اواخر بهمن ماه سال ۹۱ تصویربرداری سریال «عصر پاییزی» شروع شد. علی میرمیرانی با همکاری آزاده محسنی و سمانه نامدار فیلمنامه را نوشته‌اند. لوکیشن فقط در تهران است. دو تا سه ماه آینده تصویربرداری ادامه دارد.

وی درباره طولانی شدن زمان تصویربرداری این سریال گفت: این زمان برای یک سریال ۵۰ قسمتی طولانی نیست. «عصر پاییزی» قصه جذابی دارد،  اگر فیلمنامه نمی‌توانست نظر مساعد من را جلب کند ساختش را قبول نمی‌کردم و از سینما به تلویزیون نمی‌آمدم.

نعیمی درباره پیش‌بینی استقبال مخاطبان از این سریال گفت: خیلی اهل پیش‌بینی نیستم، بخصوص در مورد مقوله پیچیده و غیرمنتظره واکنش مخاطب از اثر هنری. سعی کرده‌ام تا جایی که ممکن است کارم را درست انجام دهم. هر اثر هنری اگر صادقانه ساخته شود تأثیر خود را خواهد گذاشت و مخاطب خود را پیدا خواهد کرد.در مورد استقبال مخاطب از سریال‌های تلویزیونی فاکتورهای متعددی از جمله شرایط روحی-روانی جامعه در میان است که یک سریال را به سقف موفقیتی که از آن انتظار می‌رود می‌رساند. استنباط خودم این است که «عصر پاییزی» یکی از آثار پرمخاطب و موفق تلویزیون خواهد شد. خودم از کیفیت فعلی کار راضی هستم و حاصل کار را دوست دارم.

نعیمی درباره ترکیب بازیگران «عصر پاییز» گفت: یکی از چالش‌ها و دشواری‌های تولید این سریال رسیدن به ترکیب فعلی بازیگران بود. اصرار داشتم از مجموعه بازیگرانی استفاده کنم که در لحن و اجرا رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرند که برای مخاطب جذاب باشد. در این مسیر تلاش و دقت زیادی به خرج دادم. سعی کردم بازیگرانی انتخاب کنم که تماشاگر به حضورشان عادت نکرده باشد که البته این مسئله به نوعی ریسک محسوب می‌شد.

این کارگردان گفت: ترکیبی که الان داریم جمعی از بهترین‌ بازیگران سینما و تلویزیون هستند. بازیگرانی که پیشینه خوبی در بازیگری دارند و در آثار نازل و سطحی بازی نکرده‌اند. در ادامه جمعی از بهترین بازیگران تئاتر مثل سینا رازانی و رویا میرعلمی به گروه پیوستند. کسانی که شاید پیش از این به طور جدی در تلویزیون دیده نشده‌اند. علیرضا خمسه به تازگی با نقشی متفاوت اضافه شده و دارد با مهارت به ایفای نقش می‌پردازد. ترکیب بازیگران «عصر پاییزی» شوق‌انگیز و جذاب است. پیشینه کاری بازیگران برایم مهم بود و خوشبختانه بازیگرانی در «عصر پاییزی» بازی می‌کنند که سعی کرده‌اند در هر کاری حضور پیدا نکنند و سطح کار خود را حفظ کنند.

نعیمی درباره فعالیت در سینما گفت: در شرایط فعلی فیلمنامه خوب که امکان تولیدش فراهم شود از ملاک‌های بازگشتم به سینماست. قبل از «عصر پاییزی» قصد داشتم فیلمنامه‌ای که خودم نوشته بودم را بسازم ولی این سریال پیشنهاد شد که متن قابل دفاعی داشت و دیدم که می‌توان یک کار دوست‌داشتنی از آن ساخت به همین خاطر ساخت آن را پذیرفتم. معمولا ترجیحم برای ساخت فیلم سینمایی این است که فیلمنامه از خودم باشد.

وی درباره اضافه شدن بازیگران جدید به «عصر پاییزی» گفت: هنوز برای دو نقش مهم بازیگر انتخاب نکرده‌ایم که به زودی این اتفاق می‌افتد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>