سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۳۹۷ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

وحید یامین‌پور مدیر بخش گفتمان فرهنگی جشنواره فیلم مقاومت شد

Yaminpoor

دکتر وحید یامین‌پور طی حکمی از سوی محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت برای مدیریت بخش گفتمان فرهنگی این رویداد سینمایی انتخاب شد.

به گزارش سوره سینما، روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر متن حکم وی را به این شرح منتشر کرد: جناب آقای دکتر وحید یامین پور/ با سلام و احترام

نظر به شایستگی، توانمندی و تجربه غنی، شما را برای مدیریت بخش «گفتمان فرهنگی جشنواره جهانی فیلم مقاومت» انتخاب می‌نمایم. بخش گفتمان فرهنگی جشنواره یکی از ارکان و مولفه‌های مهم این رویداد سینمایی در عرصه بسترسازی و ایجاد فضای گفتگو و مناظره برای تبیین و تقویت بنیان‌ها و مبانی فکری و نظری فرهنگ انقلاب و مقاومت به شمار می‌آید. انتظار می‌رود به دلیل صبغه و سابقه جنابعالی در حوزه‌های اندیشه ورزی فرهنگ و هنر؛ با بهره‌گیری از هم‌اندیشی و هم‌افزایی اندیشمندان، تحلیل گران و صاحبان آراء و نظر، فضایی مطلوب و تاثیرگذار در جشنواره بوجود آید. موفقیت و سربلندی شما را از خداوند متعال خواستارم.

وحید یامین پور دکتری حقوق و عضو هیات علمی دانشگاه، رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و دبیر اتحادیه جوانان مسلمان تقریبی است. همچنین، در کارنامه وی، مدیرگروه اندیشه رادیو جوان، مستندساز، کارشناس مجری و کارگردان برنامه‌های تلویزیونی، معاون پژوهشی دانشکده خبر و مدیرکل مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از جمله سوابق وی ذکر شده است.

لازم به یادآوری است شورای سیاستگذاری جشنواره جهانی فیلم مقاومت به منظور تقویت ابعاد محتوایی و تحلیلی این رویداد سینمایی و ایجاد فرصت برای علاقمندان مباحث نظری و تئوریک و اهتمام و نگاه جدی‌تر به مبانی و مفاهیم سینما و فرهنگ مقاومت بخش گفتمان فرهنگی را ایجاد کرد. در دوره‌های گذشته جشنواره در این بخش چهره‌هایی چون: مهندس عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی، دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد دانشگاه و پژوهشگر، دیوید بارسامیان کارشناس و تحلیلگر سیاسی از آمریکا، دکتر محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، «آیت الله حائری شیرازی»، «حجت‌الاسلام میرباقری» و … به ایراد سخنرانی پرداخته‌اند.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طی روزهای ۵ تا ۹ آذر ماه سالجاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>