سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۳۹۷ در ۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران مطرح شد:

فیلم کوتاه نماینده سینمای فرهنگی است/ اختصاص سالن برای اهالی رسانه

neshast-film-kootah

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه بیان کرد که به سبب سوژه‌های بدیع و نگاه خلاقانه‌ای که طی این سال‌ها در فضای فیلم کوتاه شاهد بودیم خیلی دور نیست که بگوییم فیلم کوتاه نماینده سینمای فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، نشست خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران صبح امروز دوشنبه ۱۴ آبان ماه با حضور سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره و آرش عباسی مدیر روابط عمومی این انجمن برگزار شد. در ابتدا عباسی با بیان اینکه امسال برای اهالی رسانه سالن اختصاصی تهبیه شده است، گفت: اگرچه حجم بالای فیلم ها و بضاعت ما در پردیس سینمایی ملت برنامه ریزی برای این مهم را کمی سخت کرده بود اما به هر ترتیب بنا داشتیم تا خبرنگاران و اهالی رسانه فرصت مناسب تری برای تماشای فیلم های حاضر در این رویداد داشته باشند.جشنواره فیلم کوتاه نیازمند نگاه ویژه خبرنگاران است تا تعامل بیش از پیش بین رسانه و فیلم کوتاه برقرار شود.

سپس سیدصادق موسوی با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه از مهمترین رویدادهای سینمایی خاورمیانه است ، افزود: خوشحالیم که انجمن سینمای جوان بانی این رویداد مهم است اما در نظر داشته باشید ما به عنوان برگزار کننده هستیم و تمامی آثار چه آنها که توسط انجمن تولید می شوند و چه آنها که خارج از این فضا ساخته شده اند مورد توجه ما هستند. این جشنواره بهترین چشم‌ انداز وضعیت فیلم کوتاه را به ما عرضه می‌ کند. خوشبختانه فیلم کوتاه این سال ها در بهترین شرایط است و همین برای ما ارزش دارد که بدانیم حال فیلم کوتاه خوب است.

وی ادامه داد: ۱۹۱۸ حضور بین المللی با بیش از ۳۷۰ جایزه معتبر جهانی را در هیچ بخش دیگر سینمایی نداشتیم و به جرات می توان گفت فیلم کوتاه سینمای فرهنگی کشور را نمایندگی می کند. به سبب سوژه های بدیع و نگاه خلاقانه ای که طی این سال ها در فضای فیلم کوتاه شاهد بودیم خیلی دور نیست که بگوییم فیلم کوتاه نمایند کل صنعت تصویری ایران است. ما هم امیدواریم بتوانیم جشنواره ای با شکوه و در خود شان برگزار کنیم و تمام تلاش مان را برای رسیدن به این هدف به کار خواهیم گرفت. ضمن اینکه سعی داریم در بخش بین الملل نیز قوی تر از گذشته ظاهر شویم و در هیچ بخشی فیلم معمولی و متوسط نداشته باشیم.

دبیر این دوره از جشنواره بیان کرد: ما از ۱۲۰ کشور اثر دریافت کردیم که بیشترین آثار اول به فرانسه و بعد به کشور آمریکا تعلق داشت. برای اولین بار در این رویداد بازار بین الملل خواهیم داشت و تعدادی خریدار نیز دعوت کرده ایم تا بتوانیم یک فضای اقتصادی و فرهنگی در عرصه فیلم کوتاه پیدا کنیم. ضمن اینکه برای اولین بار بحث پیچینگ را در جشنواره خواهیم داشت که با حضور سرمایه‌ گذاران خارجی  پیگیری می ‌شود. امسال از ۱۱۰ مهمان خارجی که برای حضور در جشنواره دعوت شده اند ویزای چهل نفر صادر است.

وی همچنین عنوان کرد: برای مراسم اختتامیه از مقامات سیاسی مانند آقایان جواد ظریف، محمدجواد آذری جهرمی، سورنا ستاری و… دعوت کرده ‌ایم که در برج میلاد تهران میزبان شما و همه مدعوین خواهیم بود. ما در فرایند شناسایی و عقد قراردادهای تولید مشترک، پی‌تر به ارتباطاتی رسیده بودیم و از همین ‌رو افرادی که به جشنواره می ‌آیند، از قبل سناریوها را خوانده ‌اند و صرفا برای عقد قرارداد به ایران می‌آیند. سال گذشته نشست ‌های علمی و تخصصی در جشنواره داشتیم و امسال هم ۲۰ نشست تخصصی خواهیم داشت که مهمترین مشاهیر ما در عرصه فیلمسازی این نشست‌ ها را برگزار خواهند کرد.

موسوی یادآور شد: جشنواره فیلم کوتاه برای مخاطب فرهیخته‌ فیلم کوتاه است. ممکن است در برخی فیلم‌ها زبان گزنده باشد اما امکان ندارد ابتذال و واژه‌ های رکیک را در این آثار ببینید؛ حتی در آثاری که نمی ‌توانند به این جشنواره راه پیدا کنند. امسال برای اولین‌ بار بیش از هفتاد شهردار و سی مدیرکل ارشاد از سراسر کشور به این جشنواره دعوت شده‌ اند که امیدواریم آنها به اهمیت فیلم کوتاه واقف شوند و بیشتر به فیلمسازان این حوزه در استان ‌های مختلف اهمیت و بودجه دهند. جشنواره فیلم کوتاه جذابیت سرمایه ‌گذاری برای اسپانسرها را ندارد چرا که آن چهره‌ های مشهور سینما در این رویداد نیستند و امکان بر پرده رفتن فیلم‌ ها هم در طول سال وجود ندارد. البته برخی از اسپانسرها مبالغ کمی را برای تبلیغات پیشنهاد داده‌ اند که من فکر می ‌کنم در شأن معتبرترین جشنواره فیلم کوتاه خاورمیانه نیست و از همین رو تا کنون آن‌ را نپذیرفته ایم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>