سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ آذر ۱۳۹۷ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

قدردانی انجمن زرتشتیان یزد از سازندگان فیلم سینمایی «سرو زیر آب»

sarv

فرنشین انجمن زرتشیان یزد گفت: در فیلم «سرو زیر آب» به نکته‌هایی ریزبینانه و درست از آیین‌های زرتشتیان همچون کاشت سرو بر مزار در گذشتگان اشاره شده است.

به گزارش سوره سینما، فرنشین انجمن زرتشیان یزد گفت: به پاس قدردانی از دست‌اندکاران فیلم «سرو زیر آب» بر پایداری و ایستادگی آنها در حفظ فیلمنامه، بر ما بایسته بود تا با  حضور در سینما از عوامل فیلم قدردانی کنیم.

فرنشین انجمن یزد، با اشاره به نقش فرخنده مادر جان‌سپار زرتشتی که مهتاب نصیرپور بازیگر نامور سینما آن را بازی کرد و خانواده‌ی جان‌سپار که موبدزاده و از ساکنین روستای مزرعه‌کلانتر یزد بودند افزود: بازیگران این فیلم در صحنه‌هایی که در مزرعه‌کلانتر فیلمبرداری شده بود با همکاری ساکنین زرتشتی آنجا، گویش زرتشتی، زبان دَری، را یاد گرفتند و با توانایی و شیوایی به گویش دَری با یک‌دیگر گفت‌وگو می‌کردند.

وی با اشاره به به صحنه‌هایی از فیلم گفت: در این فیلم به نکته‌هایی ریزبینانه و درست از آیین‌های زرتشتیان همچون کاشت سرو بر مزار در گذشتگان و یا دوری از سوگواری اشاره شده است. فیلم «سرو زیر آب» ، هم سادگی و ساده‌زیستی خانواده‌های زتشتی و هم غرور و پایداری و دین باوری زرتشتیان را نیز به تصویر کشیده بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>