سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۳۹۷ در ۸:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت برگزار می‌شود/ معرفی چهره سال مقاومت ۲۰۱۸

Ekhtetamieh-Moqavemat

بهترین فیلمسازان سینمای مقاومت و چهره سال مقاومت ۲۰۱۸ ، جمعه ۹ آذر ماه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت معرفی می‌شوند.

به گزارش سوره سینما، آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و بزرگ‌ترین گردهمایی فیلمسازان انقلابی جهان فردا ۹ آذر ماه ساعت ۱۸ با حضور مسئولان لشگری و کشوری، اعضای صنوف سینمایی، خانواده شهدا، تعدادی از رایزنان فرهنگی و سفرا و همچنین سینماگران، هنرمندان و اصحاب رسانه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

بر این اساس رقابت فیلمسازان از ۵ قاره جهان منتج به انتخاب برگزیدگان فیلم های سینمایی ایران و بین الملل، برگزیدگان بخش عماد مغنیه، برندگان آرای تماشاگران، برگزیدگان داوری خانواده شهدا، جایزه و… خواهد شد.

در این مراسم نتیجه رقابت ۱۸۸ فیلمساز از سینماگران داخلی و خارجی در مسیر جشنواره مقاومت از پنج قاره و از ۲۳ کشور مشخص می شود که توسط ۵۷ نفر از چهره‌های مطرح و شناخته شده سینِمای ایران و جهان کار داوری در بخش‌های مختلف جشنواره را بر عهده گرفته بودند.

در پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت  ۲۴ فیلم شامل:  ۹ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم مستند از ۲۳ کشور در این رقابت حضور دارند و در مجموع سوریه با ۴  فیلم و آمریکا، روسیه و لبنان هر یک با سه فیلم بالاترین آمار حضور در بخش مسابقه این دوره جشنواره مقاومت را به خود اختصاص داده اند و دو کشور هند و فرانسه با دو فیلم در مراتب بعدی قرار دارند. ضمن اینکه ۱۶۴ فیلم از سینماگران داخلی در بخش‌های سینمایی- کوتاه- مستند- جلوه گاه نور و روایت نو به رقابت می‌پردازند.

در این دوره حدود ۲۰ نشست تحلیلی و آموزشی در قالب کارگاه انتقال تجربه، پنل‌های سخنرانی تحلیلی در زمینه جریان شناسی سینمای غرب علیه ایران و اسلام،  نشست گفتمانی با محوریت مباحث نظری و تحلیلی سینمای انقلاب و دفاع مقدس،  کنفرانس‌های خبری و نشست‌های اندیشه ورزی، میزگردهای تخصصی نیز برگزار شد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ۵ تا ۹ آذر ماه جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>