سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۷ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

پهلوان آواز مهمان ویژه‌‌ افتتاحیه‌ سومین «شب آواز ایرانی» در حوزه هنری می‌شود

iraj-shabe-avaz

مراسم افتتاحیه‌ سومین مسابقه «شب آواز ایرانی»شنبه ۲۴ آذر برگزار می‌شود‌ و حسین خواجه‌امیری (ایرج) مهمان ویژه‌ این برنامه است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، افتتاحیه‌ی سومین مسابقه «شب آواز ایرانی»، عصر فردا(روز شنبه ۲۴ آذرماه) با مسابقه‌ی چهار گروه موسیقیایی برگزار خواهد شد و در این مراسم حسین خواجه امیری(ایرج) حضور می یابد.

حسین خواجه‌امیری در ۱۱ دی ۱۳۱۱ در شهر خالدآباد نطنز از توابع استان اصفهان در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد. پدربزرگش (حاج ملا میرزا) از خوانندگان بنام زمان ناصرالدین شاه بود. پدرش (نعمت اله) که از صدایی خوش و رسا برخوردار بود و ردیف می‌دانست، مدت‌ها او را تحت تعلیم خویش قرار داد. حسین در همان زمان در مراسم تعزیه‌خوانی شرکت می‌کرد و نزد تعزیه‌خوانانی که ردیف و دستگاه می‌دانستند به یادگیری آواز پرداخت.

همچنین گروه‌های شرکت‌کننده در نخستین روز از سومین دوره‌ی شب آواز ایرانی به شرح قرار زیر هستند:

گروه اول: به خوانندگی عادل کاظمی در این رقابت موسیقی شرکت می کند و پارسا جعفری(نوازنده تار) از تبریز او را همراهی می‌کند. این گروه قطعاتی در دستگاه همایون با شعری از حافظ(بود آیا که در میکده ‌ها بگشایند ) را اجرا خواهد کرد.

گروه دوم: با خوانندگی هدایت رستمی و نوازندگی سه تار توسط وحید اسدیان و نوازندگی تنبک توسط خسرو عینی تاری در این رقابت به اجرا می پردازد.این گروه از خرم آباد در مسابقه شب آواز ایرانی شرکت می کند.

گروه سوم: که سرپرستی آن را محمد‌رضا توان‌پور از اصفهان بر عهده دارد، با نوازندگی تار توسط محسن نصر و نوازندگی تنبک توسط علی تجدد از اصفهان در این رقابت موسیقایی شرکت دارد.

گروه چهارم:  به خوانندگی حمیدرضا دلیری است. دلیری متولد شهر رشت است و در حال حاضر سرپرستی گروه سایه در این شهر را برعهده دارد.

مسابقه شب آواز ایرانی سه سال است که به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری با هدف تجلیل از جایگاه هنر آوازخوانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید راه اندازی شده و آخرین شنبه‌های هر ماه در حوزه هنری برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>