سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ آذر ۱۳۹۷ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
انسیه شاه‌حسینی به سوره سینما گفت:

اینجا کافه نادری جنگ است/ مرتضی سرهنگی من را یاد موفقیت می‌اندازد

shah-hoseini

انسیه شاه‌حسینی معتقد است مرتضی سرهنگی راه درستی را در عرصه ادبیات جنگ باز کرد و با توجه به کارهایی که در این چهل سال انجام داده سمبل تلاش، امید، هدف و رسیدن است، در واقع ایشان من را یاد موفقیت می‌اندازد.

انسیه شاه‌حسینی نویسنده و کارگردان سینما که آشنایی طولانی با مرتضی سرهنگی دارد درباره شخصیت این نویسنده انقلابی به سوره سینما گفت: همیشه دیدار ایشان برای من یادآور روزهای اول جنگ است. زمانی که هنوز تشکیلاتی نبود و یک عده جوان دور هم جمع می شدند تا با دست خالی بدون پشتوانه فقط با انگیزه ای که داشتند آغازگر یک راه شوند. آن روزها در حیاط حوزه هنری کانکسی بود و همه آن جا جمع می شدیم. من هم کنار شان حضور داشتم و هر وقت با هم صحبت می کردیم می گفتیم اینجا کافه نادری جنگ است.

وی با ابراز خوشحالی از موفقیت امروز مرتضی سرهنگی؛ افزود: او راه درستی را در عرصه ادبیات جنگ باز کرد و با توجه به کارهایی که در این چهل سال انجام داده برای من سمبل تلاش، امید، هدف و رسیدن است در واقع ایشان من را یاد موفقیت می اندازد. مرتضی سرهنگی با آرامشی که دارد علی رغم مسایلی که دیده، شنیده و نوشته همیشه همان رفتار و متانت و پایداری و پشتکاری را نشان می دهد که روز اول داشت.

شاه حسینی ادامه داد: یکی از جذابیت های سرهنگی برای من تعهد اوست. در این ۴۰ سال آدم های بسیاری پوست انداختند و رنگ عوض کردند اما ایشان همان آدم سال ۵۹ است . در رفاقت هم کم نمی گذارد و من هر فیلمنامه ای می خواهم شروع کنم اول خدمت ایشان می روم و سوژه را با او در میان می گذارم. ایشان هم همیشه با روی گشاده هر چه منابع تحقیقاتی دارد در اختیار من قرار می دهد.

کارگردان «شب بخیر فرمانده» گفت: زمانی که او به ثبت ادبیات جنگ فکر می کرد هیچکس دنبال چنین موضوعی نبود حتی خود من هم به اندازه او امیدوار نبودم که این دغدغه ها به بار بنشیند. وقتی از اندیشه های دور و درازش صحبت می کرد گوش می کردم اما ته دلم امیدی نداشتم به آن برسد ولی امروز می بینم کتاب هایش جریان سازی هایی کرده که هیچکس آن زمان تصورش را نمی کرد. اراده او بود که باعث شد خیلی ها به موازات او و بعد از او بلند شوند تا دریای انقلاب را وسیعتر کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>