سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ دی ۱۳۹۷ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

دومین جشنواره «ایران ساخت» برگزار می‌شود/ رقابت برای حمایت از کالای ایرانی

iransakht

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» هفته نخست دی ماه امسال در خانه هنرمندان آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش سوره سینما، آیین گشایش جشنواره دومِ «ایران ساخت» روز سه شنبه چهارم دی ماه در خانه هنرمندان و با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی؛ دبیرکل جشنواره و دبیران تخصصی و اجرایی بخش های مختلف برگزار خواهد شد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با هدف حمایت از کالای ایرانی، معرفی اقتصاد دانش بنیان به جامعه و جریان سازی فرهنگی در راستای تولید محتوا برای حمایت از کالای ایرانی برپا خواهد شد. این جشنواره شامل بخش هنرهای تجسمی، ایده بازار، دیداری و شنیداری، دانش آموزی، رسانه های دیجیتال و ادبیات است و ظرف چهار روز به نمایش آثار، پخش فیلم و برگزاری کارگاه های مختلف مرتبط با موضوع حمایت از کالای ایرانی می پردازد.

خانه هنرمندان ایران در ساعت ۱۶ روز چهارم دی ماه میزبان مراسم افتتاحیه جشنواره دوم «ایران ساخت» خواهد بود. این مراسم با برگزاری شبِ شعرِ ایران ساخت و حضور شعرا و طنزپردازان بنام در تالار استاد امیرخانی ادامه می یابد. علاقمندان می توانند پس از این بخش، از آثار منتخب حوزه هنرهای تجسمی در گالری های «بهار»، «تابستان» و «نامی» بازدید کنند.

مطابق جدول زمان بندی برنامه افتتاحیه، اکران فیلم های کوتاه «کارخانه»،«گل ایرانی» و «تریبون»  و همچنین اکران فیلم مستند « من یک چوپانم» در تالار استاد شهناز جزو سایر برنامه های روز نخست جشنواره ایران ساخت خواهد بود. در پایان نخستین روز این جشنواره، مجموعه آثار منتخب رشته کلیپ و تیزر اکران خواهد شد.