سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۷ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب
محمدرضا شرف‌الدین به سوره سینما گفت:

سینماسازی حوزه هنری آینده روشنی به ارمغان دارد/ تقویت جمع‌گرایی و انزوا‌گریزی

sharafodin

رییس سابق انجمن دفاع مقدس معتقد است فراهم‌کردن زیرساخت‌های سینمایی تاثیر مهمی در انزواگریزی و جمع‌گرایی مردم دارد.

محمدرضا شرف‌الدین در رابطه با فعالیت‌های مستمر سینماسازی حوزه هنری به خبرنگار سوره سینما گفت: مهمترین چیزی که متاسفانه جامعه امروز را تهدید می کند و این تهدید در ابعاد گسترده ای توسعه پیدا کرده فردگرایی و جمع گریزی است که نه تنها در نسل امروز بسیاره دیده می شود بلکه نسل های گذشته را هم تهدید می کند.

وی افزود: ما باید به فعالیت ها و زیرساخت کارهایی بپردازیم که جمع گرایی را تقویت کند. ورزش، مسابقات تفریحی، ایجاد فضای علمی و سرگرمی و سینما می تواند بهانه ای باشد برای گردهم آمدن مردم تا از فضاهای مجازی فاصله گرفته و با یکدیگر اوقات خود را سپری کنند.

شرف الدین بیان کرد: هر کدام از اینها زیرساخت خود را لازم دارد مثلا برای ورزش باید ورزشگاه بسازیم و برای سینما هم سالن های مجهز و با کیفیت. در میان کارهایی که مردم را به جمعگرایی دعوت می کند تاثیر فعالیت های فرهنگی قطعا بیشتر و عمیق تر است چرا که در سبک زندگی مردم دخالت دارد.

رییس سابق انجمن سینمای دفاع مقدس گفت: هیچ چیز مثل سینما نمی تواند جمع را متحد کند چرا که همه در کنار هم به یک اثر می نگرند و در عین حال هر کس تحلیل شخصی خود را دارد. در اثر همین فرایند است که گفت و گو شکل می گیرد و این برای هر جامعه ای لازم است چرا که اتحاد نظر در تماشای یک اثر مهم است.

وی اظهار کرد: سینما در شکل های مختلف برای مردم جالب توجه است مثلا زمانی که جشنواره ها برگزار می شوند شور و شوقی بین مردم به وجود می آید و همین باعث می شود اتحاد و اتفاق نظر برای تماشای فیلم ها مردم را به یک سو هدایت کند و ساعاتی هم که شده از فردیت خود بیرون بیایند.

محمدرضا شرف الدین در پایان گفت: حوزه هنری به زیرساخت ها توجه ویژه دارد و می تواند نقش تعیین کننده در تقویت روحیه جوانان ایفا کند. فراهم کردن فرصت تماشای فیلم آنهم در شهرهایی که پیش از این سینما نداشتند اتفاق خیلی مبارکی است که آینده روشنی را به ارمغان می آورد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>