سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ بهمن ۱۳۹۷ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در برنامه «هفت» مطرح شد:

فراستی: صدرعاملی «سال دوم دانشکده من» را فراموش کند/ قطبی‌زاده: این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های کارگردان است

haft

شامگاه چهارشنبه دهم بهمن‌ماه در دومین قسمت برنامه سینمایی «هفت»، مسعود فراستی و سعید قطبی‌زاده به بررسی «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی پرداختند.

به گزارش سوره سینما، مسعود فراستی درباره این فیلم گفت: به نظر من مهمترین مشکل فیلم «سال دوم دانشکده من» فیلمنامه است. نویسنده در این فیلم نتوانسته فیلم را از سطح به متن برساند و بحران داستان را به خوبی به تصویر بکشد. فیلمنامه به شدت حفره دارد و بیرون زدگی از داستان به طور محسوس دیده می‌شود.

جا عوض کردن یک آدم صادق و تبدیل به یک آدم غیر صادق خیلی درست نیست. شاید درسینمای مدرن باور پذیر باشد ولی در ایران نه، توضیح و توجیح وضع موجود است. ما مشکل تخیل مولد داریم. این اشکال از ذهن‌ ماست و از خود ما نشات میگیرد.

وی درباره بازی بازیگران این فیلم ادامه داد: بازی بازیگران خصوصا علی مصفا بسیار سرد و بی روح است و نمیتوان با آن ارتباط برقرار کرد. شاید درسینمای مدرن باور پذیر باشد ولی در ایران نه،توضیح و توجیح وضع موجود است. ما مشکل تخیل مولد داریم. این اشکال از ذهن‌ ماست و از خود ما نشات می‌گیرد.

‌به نظر من «سال دوم دانشکده من» فیلم‌‌ هدر شده ایست که سازنده باید آن را زود فراموش کند و به سراغ فیلم‌ بعدی برود!

سعید قطبی‌زاده منقد میهمان برنامه درباره فیلم رسول صدر عاملی ادامه داد: به نظر من «سال دوم دانشکده من» بهترین کار صدرعاملی در این مدت بوده است . صدرعاملی پرداختن به جهان دختران را وارد سینمای ایران کرد.

این ایده دراماتیک فیلم، اینکه چه قدر تبدیل یه درام‌میشود بحث اصلی است . در برخی موارد تخیل راهگشاست در برخی موارد آدمها؛ چرا این شخصیت هایی که در فیلم ها میبینیم تبدیل به آدم ‌نمی‌شود؟

قبل‌ها کارگردان شخصیت را دقیق می‌شناخت و مثل الان نبود که با یک طرح فیلم ساخته شود، ولی در حال حاضر آدمها شکل نمی‌گیرند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>