سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ بهمن ۱۳۹۷ در ۷:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب
همگام با سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر ؛

«درخونگاه» سلیقه و لهجه خودم است/ ضرورت تعریف دقیق و درست از جشنواره

siavash-asadi

سیاوش اسعدی کارگردان فیلم سینمایی «درخونگاه» بیان کرد که این اثر نزدیک‌ترین فیلم به سلیقه خودش است.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، سیاوش اسعدی که امسال با فیلم سینمایی «درخونگاه» به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور در سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در رابطه با تازه ترین اثر خود گفت: این فیلم خودش را روایت می کند و از اینجا به بعد بینندگان هستند که باید بگویند فیلم چه حرفی دارد. تا زمانی که در مرحله ساخت و تولید بودیم ما باید درباره اش حرف می زدیم اما حالا تماشاگران هستند که می گویند «درخونگاه» چگونه فیلمی است.

اسعدی که سال های گذشته «حوالی اتوبان» و «جیب ‌بر خیابان جنوبی» را در جشنواره داشت، ادامه داد: یک فیلم تا زمانی که به مرحله نمایش نرسیده و اصطلاحا به دنیا نیامده، به ما وابسته است. وقتی به دنیا می‌آید خود صاحب شناسنامه می‌شود. امروز «درخونگاه» دیگر به من وابسته نیست اما آنچه درباره آن می‌توانم بگویم این است که این فیلم نزدیک ‌ترین فیلم به سلیقه و لهجه خودم است.

وی همچنین در رابطه با حضورش در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: سال گذشته بنا داشتیم در این رویداد شرکت کنیم اما کار ما به طور کامل آماده نبود و خوشحالم که امسال این اثر را در سینمای ملت با اهالی رسانه تماشا کردم و در روزهای آینده هم بازخوردهای سینمای مردمی را میبینم. نه فقط من بلکه فکر می کنم همه فیلمسازان و سینماگران به این جشنواره علاقه داریم و اتفاقاتش برای مان مهم است. من هم دلم می خواست «درخونگاه» در این فضا به نمایش دربیاید تا بازخوردها را قبل از اکران عمومی ببینم.

این کارگردان در پایان گفت: اما نکته مهم آنکه همه چیز باید بر اساس یک محور و چارچوب پیش برود و یک تعریف درست و دقیق از بزرگترین جشنواره سینمایی مان داشته باشیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>