سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۷ در ۷:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب
همگام با سی‌و‌هفتمین جشنواره فیلم فجر ؛

ژیلا شاهی: جذابیت کار ما تجربه فضاهای متفاوت است/ تنوع بازیگری در «قصر شیرین» و «روزهای نارنجی»

zhila-shahi

ژیلا شاهی بازیگر دو فیلم «روزهای نارنجی» و «قصرشیرین» از تجربه حضور در دو فضای کاملا متفاوت سینمایی گفت.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، ژیلا شاهی که امسال با دو فیلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی و «روزهای نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: من امسال دو در دو فیلمی بازی کردم که به لحاظ فضای کار و محتوا به شدت از هم فاصله دارند و همین را می توان جذابیت های کار ما دانست که می توانیم زندگی های مختلفی را تجربه کنیم. هر چند که شاید دشواری های فراوانی داشته باشد و سختی هایش جلوی دوربین قابل مشاهده نیست.

وی افزود: کار کردن با آرش لاهوتی خیلی تجربه خوشایندی بود. او از فضای مستند به سینمای داستانی آمده و کاملا می داند که از بازیگر چه می خواهد. علی رغم اینکه نکاتی را برای بازیگر مد نظر دارد اما دست او را باز می گذارد و آزادی عملی که می دهد باعث می شود زمانی که جلوی دوربین می روید هیچ استرس و نگرانی از بابت اینکه چه اتفاقی می خواهد بیفتد، نداشته باشید. آرش لاهوتی یک فیلم اولی با تجربه است چون به نظر من کسی که از مستند به سینمای داستانی می آید تجربه های ارزشمندی دارد.

شاهی درباره همبازی شدن با هدیه تهرانی نیز بیان کرد: ایشان شخصیت بسیار دوست داشتنی دارد و بازی های ما بر اساس کاراکتری که او بازی می کرد شکل می گرفت. تعامل خوبی با همکارانش دارد و آدم مستقلی است و به همه گروه کمک می کند. سختی های نقش من بیشتر به خاطر لهجه بود چون باید زابلی صحبت می کردیم و من متاسفانه هیچ آشنایی با این لهجه نداشتم. البته به کمک مشاور لهجه توانستم خودم را به نقش نزدیک کنم و امیدوارم باور پذیر باشد.

این بازیگر درباره تجربه همکاری با رضا میرکریمی نیز گفت: ایشان سابقه درخشانی در ساخت فیلم های خیلی خوب دارد که معمولا مورد پسند مردم است. من در این فیلم فضایی را تجربه کردم که بیشتر به بحث خیانت می پرداخت و فاصله زیادی با کار قبلی داشت اما موضوع جذاب «قصر شیرین» اجازه نمی داد بازیگر به راحتی از کنار نقش بگذرد.

شاهی گفت: نجمه یک زن معمولی است اما به نسبت خواسته هایش متفاوت از کارکتر من بود. کار جاده ای را دوست دارم وقتی جغرافیا متفاوت است من را هیجانزده می کند به خصوص اینکه همکاری با حامد بهداد باعث شد تجربه شیرین تری برای من بماند. این اثر یک فیلم ساده است اما زیرلایه های بسیاری دارد. یکی از حساسیت هایم این بود که نجمه را بار کنم و دیگران هم همینطور. دوست داشتم نگاه بی غرضی باشد او زن دومی بود که مدام تحقیر می شد و بااین حال می خواست دنیای خودش را بسازد.

وی در پایان گفت: آقای میرکریمی نسبت به جزییات یک نقش بسیار دقیق است و بازیگران در  جدا از اینکه سهم شان از طول نقش چقدر است حساسیت بیشتری بر اجرای کاراکترشان دارند. من خیلی از اتفاقاتی که در اکران های عمومی می افتد چیزی نمی دانم اما می توانم بگویم «قصر شیرین» کاری است که هیچکس نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>