سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ بهمن ۱۳۹۷ در ۲:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب
محمدحسین مهدویان در برنامه «باهمستان سینما» مطرح شد:

یکی از علاقه‌مندی‌های من واقعا تاریخ است/ میزان رضایت مخاطب برایم مهم است

Bahamestan Radde Khoon

برنامه «باهمستان سینما» ویژه جشنواره فیلم فجر به فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان اختصاص داشت.

به گزارش سوره سینما، در شانزدهم بهمن ماه در برنامه «باهمستان سینما» ویژه جشنواره فیلم فجر در مورد فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» صحبت شد که محمدحسین مهدویان کارگردان ابراهیم امینی نویسنده و مهدی زمین‌پرداز در این برنامه حضور داشتند .

ابتدا مقدسیان از محمدحسین مهدویان درباره دغدغه تارخی از او پرسید ؟

مهدویان در پاسخ گفت : هر آدیم علایق مختلفی دارد یکی از علاقه مندی های من واقعا تاریخ است به خصوص تاریخ معاصر اما چیزی که من را به ساختن فیلم تاریخ معاصر سوق می دهد در واقع واکنشی است که از مردم می گیریم برای من خیلی اهمیت دارد وقتی فیلمی را می سازم مردمی که به سینما می روند چگونه با آن مواج می شوند من با فیلم آخرم چهار فیلم ساختم از فیلم اخرم ایستاده در غبار که فیلم خاصی بود و خیلی ساخت چنین فیلم هایی در سینما عادت نبود. اما از اول تا الان میزان رضایت مخاطب برایم مهم بود.

واقعیت این است که هم به فیلم «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» واکنش خوبی نشان دادند .

در ادامه مقدسیان پرسید: بعد از ایستاده در غبار سینمای معاصر در شما کشف شد یا از ابتدا دنبال آن بودید؟

مهدویان گفت: هرچه گذشت تا به امروز بهتر راه را پیدا کردم و بلافاصله بعد از ایستاده در غبار فیلم ماجرای نیمروز را ساختم که بهترین فیلم از نگاه تماشگران در جشنواره شد که برایم اتفاق بزرگی بود .

و مثل یک رویا برایم بود.و فکر نمی کردم در فیلم دوم این سیمرغ را بگیرم وقتی می بینم تا اینجا جزو کاندیدها سیمرغ مردمی هستم یعنی اینکه به هدف هایی که از فیلم ساختن داریم بع آن می رسیم .

مقدسیان از ابراهیم امینی فیلم نامه نویس پرسید برای رسیدن به هدفی که دنبالش بودید فیلم نامه نویسی چقدر کمک کرده؟ امینی رد پاسخ گفت مسئله مهمی که همیشه از من  و اقای مهدویان سوال می شود  روی تاریخ یا سیاسی بودن فیلم ها تاکید می شود

و یک چیز بسیار مهم فراموش می شود گه قبل از همه این ها ما عاشق سینما هستیم و از طریق دیدن فیلم های آمریکایی عاشق سینما شدم برای من همیشه اینگونه است که چقدر قصه برایم جذاب است وخودمان را به هیجان می اورد .

مقدسیان در ادامه از مهدی زمین پرداز پرسید: چگونه با اقای مهدویان آشنا شدین حتی امسال یک فیلم دیگر به غیر از فیلم آقای مهدویان دارید؟

زمین پرداز پاسخ داد : مهدویان از ایتدا در مرحله نگارش فیلم نامه می داند کدام کارکتر بلی چه شخصی است که این به بازیگر کمک می کند.

مقدسیان گفت شما در ماجرای نیمروز نقش یک فرد اطلاعاتی را دارید اما در لاتاری نقش منفی یعین هر دو وجه را دارید؟

زمین پرداز گفت: این همان شناختی است که من می گویم به طوری که مهدویان حواسش هست که مهدی زمین پرداز تکرار نشود .

مقدسیان در ادامه پرسید عده ایی می گویند مهدویان به جز اینگونه فیلم ساختن روش دیگری بلد نیست یا دکوپاژ نمی داند؟

مهدویان گفت چند فیلم کوتاه ساختم به گونه های دیگر اما تصمیم گرفتم اینگونه فیلم بسازم خیلی برام اهمیت ندارد بلد باشم یا نه به هر حال فیلم های در سینما ساخته می شود که دکوپاژ خوبی دارد اما ارزش دیدن ندارد مهم این است فیلم با مخاطب ارتباط برقرار کند و بتواند هیجان ایجاد کند.

تا وقتی از این مدل فیلم سازی جواب بگیرم انجامش می دم اگر روزی مدل فیلم سازیم با مخاطب ارتباط برقرار نکند نگاه می کنم تماشاگر چه نیازی دارد و همان گونه فیلم می سازم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>