سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ خرداد ۱۳۹۸ در ۲:۰۷ ب.ظ چاپ مطلب
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

پخش مجموعه «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» از شبکه‌های سیما

Habil

مجموعه ۱۰ قسمتی «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» به همت گروه موشن گرافیک و نماهنگ بسیج صداوسیما تهیه و از شبکه‌های سراسری سیما پخش می‌شود.

اصغر عباسی کارگردان این مجموعه ضمن اشاره به تولید مجموعه «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد » به خبرنگار سوره سینما گفت: این مجموعه در ۱۰ قسمت روی آنتن می‌رود. دو قسمت از این مجموعه‌ روز سوم خرداد و ۸ قسمت دیگر این مجموعه در هفته دفاع مقدس از شبکه‌های سراسری سیما پخش می‎شوند.

وی با اشاره به سوژه‌های این مجموعه گفت: ما در این مجموعه تلاش کردیم چه از نظر سوژه‎ای و چه از نظر جغرافیایی بخش‎های مختلف دفاع مقدس را در فرم و روایتى متفاوت به نمایش بگذاریم به طوری که در این مجموعه، روایت‎هایى از ابتدای دوران دفاع مقدس تا زمان بازگشت اسرا و شهرهایی همچون سوسنگرد، دزفول، خرمشهر و حتی حادثه بمب باران تهران و حادثه ترورها توسط منافقین بیان می‎شود.

Habil1

عباسی با بیان این که چون تصمیم داشتم تا روایتی سینمایی، جذاب و متفاوت را به مخاطب ارائه دهم بسمت بازیگران سینما و تلوزیون رفتم که در این مسیر، روایت ۵ قسمت از این مجموعه را عباس غزالی و ۵ قسمت دیگر این مجموعه را متین ستوده عهده دار شدند، وی همچنین بیان داشت: در این مجموعه تلاش شده است تا به نقش و اثرگذاری بانوان چه در جبهه‌های حق علیه باطل و چه پشتیبانی از جبهه‌ها به صورت ویژه‎ای پرداخته شود. عباسی همچنین از ساخت آثاری از این دست که بتواند در زمانی کوتاه مخاطب را پای تلوزیون میخکوب نگه دارد گفت و از نگارش ١٠ قسمت بعدى این مجموعه با محتوا و نگاهی متفاوت تر از همیشه به جنگ خبر داد و اظهار امیدوارى کرد بتواند آن را براى چند ماه آینده آماده کند.

وی افزود: مجموعه روایتى «‌هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» به سفارش گروه موشن گرافیک و نماهنگ بسیج صداوسیما و تهیه‎کنندگی محسن محمدحسنی تهیه شده است.

اصغر عباسى در ادامه در خصوص نحوه روایت و نحوه به تصویر کشیدن حوادث مرتبط با جنگ تحمیلى در «‌هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» افزود: تمام سعى و تلاش بنده در آثارى که تابحال ساخته ام جذب مخاطب در روایتى نوین از مسائلى ست که به دین، مذهب و ارزش هاى نظام مقدس جمهورى اسلامى و البته شهدا گره مى خورد. در عصر حاضر بحث روایت و نگاه خلاقانه در بوجود آوردن این نوع آثار که مخاطب امروزى بتواند با آن ارتباط برقرار کند بسیار مهم مى باشد. عباسی که جایزه اول جشنواره فیلم عمار را برای ساخت فیلم معرفی کتاب «رویای نیمه شب» بدست آورده از تجربیات آن اثر در جذب مخاطب گفت و افزود: امروزه مخاطب بدنبال دیدن نوآوری در فرم و محتوا است و این نوآوری جز جسارت و جوانی که آمیخته با تجربه باشد بدست نمی آید.

Habil2

عباسى در پایان از برخى عوامل سینمایى که در مجموعه «هابیل، چند روایت از یک ناوَرد» او را همراهى کردند تشکر کرد و نام آنها را بدین شرح بیان نمود:

نویسندگان: میر شمس‎الدین فلاح هاشمی و اصغر عباسی، با هنرمندى عباس غزالی و متین ستوده، بازیگران: فهیمه مومنى و آراد عبدالهی، فیلمبردار: بابک ابرقانى، برنامه ریز: ایمان غیرتمند، دستیار اول کارگردان: حمیدرضا بیدگل، طراح گریم: على بهرامى فر، طراح صحنه و لباس: مریم ناصرى، تدوین: یاسر فرزام نیا، صدابردار: جابر انصارى، جلوه‌های ویژه بصری: وحید ربانی، طراحى، ترکیب و صدا گذاری: مهدی جمشیدیان، منشى صحنه: غزال غلامى، عکاس: شهرام شهپرى و تهمینه برومند، مدیر تولید: نیما مجتهدى، مدیر تدارکات: کاظم کریمی.

Habil Poster


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>