سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ خرداد ۱۳۹۸ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
رئیس اداره تبلیغات حفظ آثار دفاع مقدس نزاجا به سوره سینما گفت:

تجربیات پیشکسوتان ارتش پتانسیل خوبی برای بن مایه آثار سینمایی و نشر کتاب است

sarvan-khodadadi

سروان خدادادی گفت: تجربیات پیشکسوتان ارتش پتانسیل خوبی برای بن مایه آثار سینمایی و نشر کتاب است که امیدواریم با تعامل مثبت حوزه هنری و ما در آینده اتفاق‌های بهتری رقم بزنیم.

سروان خدادادی ، رئیس اداره تبلیغات حفظ آثار دفاع مقدس نزاجا در گفت‌و‌گو با سوره سینما گفت: سازمان ایثارگران نزاجا برای خدمت رسانی به جانبازان و ایثارگران در راستای حفظ آثار دفاع مقدس و امور فرهنگی در تجلیل از پیشکسوتان ، برنامه هایی همیشگی در بحث نشر فرهنگی و چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس دارد که به مناسبت سوم خرداد که روز آزادسازی خرمشهر عزیز است ، برنامه هایی کمی متمرکز تر و ویژه تر تدارک دیده ایم.

وی تشریح کرد : ما به این مناسبت از چندین پیشکسوت و فرمانده های عملیات بیت المقدس و چند عملیات دیگر دعوت کرده ایم تا با برگزاری نشست رادیویی شرایطی فراهم کنیم تا این افراد تجربیات و خاطرات بسیار ارزشمند خود را بیان کنند و در انتقال این ارزش ها به خصوص به جوانان مثمر ثمر باشیم .

وی افزود : در بحث تبلیغات دفاعی نیز از افراد حائز اهمیت رزومه و یادداشت جمع آوری کرده ایم و تصمیم به نشر در خبرگزاری ارتش و سایر رسانه ها داریم .

خدادادی در راستای تعامل حوزه هنری و ارتش گفت: ما و حوزه هنری از دو منظر سینما و ادبیات می توانیم تعامل بسیار بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشیم و از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنیم .

وی توضیح داد : ارتش جمهوری اسلامی ایران حاوی گنجینه های انسانی است که مهم ترین خاطرات و تجربیات ۸سال دفاع مقدس و حتی اسارت های بعدش را دارند و همین می تواند پتانسیل خوبی برای نگارش کتاب خاطرات این افراد در بخش ادبیات حوزه هنری ، ساخت آثار مستند از روی زندگی این افراد و مهم تر از آن گرفتن ایده و طرح اولیه فیلمنامه برای ساختن آثار تلویزیونی و سینمایی براساس خاطرات آنهاست .

وی در پایان عنوان کرد : ما نمونه های آثار سینمایی و تلویزیونی زیادی داشتیم که از تجربیات کارشناسان ارتش کمک نگرفته اند و خروجی صحیح و منطبق بر واقعیتی نداشتند و متاسفانه سرمایه آنها تلف شده که امیدواریم با تعامل بهتر بدنه سینما با ما و مشخصا بخش سینمایی حوزه هنری بتوانیم در آینده اتفاق های بهتری رقم بزنیم .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>