سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۲ ب.ظ چاپ مطلب

تیزر فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» رونمایی شد

Kiarostami Asaye Gomshode

نخسین تیزر فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی به مناسبت سومین سال درگذشت عباس کیارستمی رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم «کیارستمی وعصای گمشده»، نخسین تیزر فیلم بلند «کیارستمی وعصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان به مناسبت سومین سال درگذشت عباس کیارستمی فیلمساز فقید ایرانی رونمایی شد.

داستان این فیلم روایت تازه ای از نوع نگاه کیارستمی به زندگی و سینما است. محمودرضا ثانی به مدت ۴ سال، زمانی که کیارستمی ورکشاپ های سینمایی دراسپانیا و کلمبیا برگزار می کرد، نوع نگاه یک مولف، دیدگاه و جهان بینی کیارستمی را به تصویر کشید.

تدوین فیلم بلند «کیارستمی وعصای گمشده» توسط محمودرضا ثانی به اتمام رسیده و تیزر این فیلم سینمایی امروز ۱۴ تیرماه در سومین سالروز درگذشت کیارستمی رونمایی شد.

محمودرضا ثانی کارگردان فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» در راستای رونمایی از تیزر این فیلم سینمایی درباره حال و هوای خود از همراهی و زندگی با کیارستمی در مدت زمان ۴ سال گفت: همیشه چراغ دستگاه ذهنی اش روشن و به قول خودش چشم سومش نه در حال دیدن بلکه نگاه کردن بود. وقتی موضوع ورک شاپ ها مشخص می شد تمام تمرکزش را بر روی آن می گذاشت و مدام قصه های جدید از ذهنش تراوش وبرای شاگردانش تعریف می کرد و می گفت هرکس دوست دارد می تواند آن را بسازد اما به یاد ندارم هیچ کدام از دانشجویان جسارت ساختن آنها را پیدا کرده باشد چون دنیای ذهنی او را فقط خودش می دانست چگونه باید بسازد. همه چیزش متعلق به خودش بود. او به دانشی شخصی دست یافته که به قول ژان کلودکاریر غیر قابل تقلید و برای خود کیارستمی دوری از تقلید از خویش بود و به همین روال مدام خط شخم خویش را عمیق تر می ساخت.

به گفته بهروزنشان تهیه کننده فیلم بلند «کیارستمی وعصای گمشده»، این فیلم به زبان های مختلف زیرنویس شده و به زودی نمایش آن در ایران و نقاط مختلف جهان آغاز خواهد شد.

لازم به توضیح است محمودرضا ثانی پیش از ساخت فیلم بلند «کیارستمی و عصای گمشده»، کتاب «عباس کیارستمی ودرس هایی از سینما» را تالیف کرد و این کتاب به زبان های مختلف ترجمه شد و درایران وآمریکا چاپ و توزیع شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>