سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

راهنمای مسافران کهکشان در شبکه چهار/ برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به نجوم

mosdaferan-kahkeshan

«راهنمای مسافران کهکشان» برنامه جدید شبکه چهار سیما در حوزه نجوم است که از روز جمعه ۲۱ تیرماه روی آنتن می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای در گروه دانش شبکه چهار سیما تهیه و تولید می شود.

به گفته مریم نیکانلو تهیه کننده برنامه این برنامه درواقع یک دایرالمعارف فضا و نجوم است که در ۲۶ قسمت به منظومه شمسی می پردازد. وی افزود: فضانوردان، سفینه فضایی، کهکشانی ها و تازه هاى کهکشان از جمله آیتم هاى این برنامه تلویزیونی است که از روز جمعه ۲۱ تیرماه به صورت هفتگی ساعت ۲۳ به صورت تولیدی پخش می شود.

تهیه کننده «راهنمای مسافران کهکشان» گفت: در بخش «کهکشانی ها» ما به رصدخانه های کشور سفر کرده ایم و مخاطبان را با فعالیت آنها آشنا می کنیم. همچنین در این بخش فراخوانی اعلام می شود و از مخاطبان می خواهیم تا رصدخانه هایی که در شهرهایشان تاسیس شده را به ما معرفی کنند تا ما در این بخش آنها را معرفی کنیم.

نیکانلو به نحوه ی اجرای برنامه اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه را اسماعیل باستانی دارد و در کنار مجری اصلی،کارشناسان هم در خصوص موضوع برنامه با مجرى و مهمانان نیز که درحوزه نجوم اطلاعات دارند، گفتگو می کنند.

وی در پایان گفت: «پیدایش منظومه شمسى» موضوع قسمت اول این برنامه است و میزبان دکترامیرسینا مجیرشیبانى استاد دانشگاه هستیم تا درخصوص پیدایش و تکامل منظومه شمسی با مخاطبان گفتگو کند.
علاقه مندان به موضوعات نجوم از ۲۱ تیرماه هر هفته ساعت ۲۳ می توانند «راهنمای مسافران کهکشان» را تماشا کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>