سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

برگزاری مراسم گرامیداشت حبیب‌الله کاسه‌ساز در حسینیه جواد الائمه(ع)

kase-saz

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت «حبیب‌الله کاسه‌ساز» مدیر حوزه فرهنگ و تهیه‌کننده خوشنام سینما و تلویزیون در حسینیه جواد الائمه(ع) برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، در این مراسم که به همت محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما صورت گرفت جمعی از دوستان، سینماگران و هنرمندان با حضور و یادآوری خاطرات این سینماگر فقید و تهیه کننده نامدار سینمای دفاع مقدس یاد و خاطره اش را گرامی داشتند.

محمد خزاعی طی سخنان کوتاهی ضمن نکوداشت یاد مرحوم کاسه ساز به بازگویی گوشه هایی از خدمات ارزنده و فعالیت های ماندگار وی پرداخت و از برخی از مسئولان، مراکز و سازمان های فرهنگی و سینمایی گلایه کرد و گفت: همه ما روزی خواهیم رفت ولی مهم برجا گذاشتن آثار و خاطرات ارزشمند برای نسل های بعدی و خدمت به رشد درخت تناور فرهنگ و هنر این مرز و بوم است و شایسته است قدر مجاهدت ها و زحمات هنرمندان فقید پاس داشته شود.
به گفته وی، زنده یاد کاسه ساز از معدود مدیران دلسوز، بی ریا و مخلص حوزه سینما و بویژه، سینمای دفاع مقدس بود که همواره کوشیده است منشا خیر و صلاح برای سینما و سینماگران باشد.

وی افزود: به نظرم نسبت به این هنرمند فقید از سوی ارگان‌ها و نهادهای انقلابی غفلت صورت گرفت، نهادهایی که بعضاً خود زنده‌یاد کاسه‌ساز بنیانگذار آن‌ها بوده اما به همین زودی از سوی آن‌ها به فراموشی سپرده شده است.

این تهیه کننده سینما خاطرنشان ساخت: ارزش هنرمندان متعهد و شاخص انقلاب و دفاع مقدس که در عرصه مدیریت سینمای کشور هم زحمات بسیاری متقبل شده‌اند، باید بیش از پیش دانسته شود و مسیر آن‌ها ادامه‌دار باشد.
وی در توصیف این سینماگر فقید گفت: حبیب سینمای ایران نامی است که در حافظه و تاریخ سینمای ایران و سینمای دفاع مقدس  می ماند. سینماگری که با درک والا و هوشمندی سرشارش زمینه ساز تولید ده ها اثر ماندگار در سینما و تلویزیون شد.  آثاری که هر کدام با نگاهی و باری از اندیشه در خدمت فرهنگ و کیان این مرز و بوم بوده اند.

در این مراسم کلیپی از یادبود زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز پخش شد.

کاسه‌ساز ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ در ۵۵ سالگی و پس از ۴ سال مبارزه با بیماری سرطان، جان به جان آفرین تسلیم کرد. او از پایه‌گذاران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود. تهیه‌کنندگی فیلم‌های اخراجی‌های ۱و ۲، کارناوال مرگ، پروانه‌ای در مه، مزرعه پدری و زندانی ۷۰۷ و مدیریت تولید چندین فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا از دیگر فعالیت‌های مرحوم کاسه‌ساز است. کاسه‌ساز همچنین سوابق اجرایی مختلفی مانند مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت مدیره‌ انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان، عضویت در هیات مدیره‌ شهرک سینمایی دفاع مقدس و… را تحربه کرده بود.