سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
حمید متقی در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

«گاندو» جسارتی از حقیقت‌های ناگفته/ مخاطب‌گریزی رسم سریال‌های تلویزیونی است

hamid-motaghi

حمید متقی بازیگر سریال «گاندو» معتقد است این سریال جسارت گفتن مسائلی را داشته که تاکنون هر کارگردانی جرات پرداختن به آن را نداشته است. در شرایط امروز مخاطب به دنبال دیدن واقعیت‌ها و تناسب آن با زندگی بوده و از دیدن موضوعات تکراری هراسان است.

سوره سینمامرضیه فرزعلیان :حمید متقی بازیگر سریال «گاندو» که چندی پیش از شبکه ۳ سیما پخش شده است، درباره نقش خود در این سریال گفت: بازی در نقش علی سایبری شانس بزرگی برای من بوده است تا با اعتماد جواد افشار در این سریال، تلاش های چندین ساله ام در حوزه بازیگری به ثمر برسد. سال ۸۱ بود که نسبت به علاقه ام به این حوزه آگاه شده و در کارگاه های بازیگری شرکت کردم به دنبال این علاقه از سال ۸۶ ورد فضای آکادمیک شدم و تحصیلان خود را در رشته بازیگری آغاز کردم. سریال گاندو هفتمین تجربه من در فیلم های مدیوم شات است .

وی افزود: بازیگری هنری ذاتی است. بعضا برای خیلی از آدم ها این شرایط پیش آمده است که در مواجهه با نوع گویش، حرکات و حالات برخی افراد به نتیجه برسیم که این فرد از چه توانایی خوبی در بازیگری برخوردار است اما برخلاف آنچه که در ظاهر مشخص است، بازی نقش ها نیاز به استعداد در بیان حس های ملموس با واقعیت ، فن و تکنیک دارد تا بتوان موضوع و حالات درونی یک اتفاق را به نمایش گذاشت. فارغ از تحصیلات آکادمیک در این حوزه و قدرت آن در پرورش استعداد افراد، تجربه متعدد کاری در عرصه تئاتر، نمایشنامه خوانی، کارگردانی و  اجرا نیز به این توانایی کمک می کند . در وجوه دیگر این قضیه، فیزیک و چهره بازیگر عاملی دیگر برای انتخاب نقش و کاراکتر است. این در حالی است که برخی بازیگران صرفا به واسطه ظاهر پسندیده، برای فیلم انتخاب شده اما به علت تکرار بازی در یک قالب مشخص، بعد از مدتی از عرصه بازیگری حذف شده اند.

hamid-motaghi2

متقی در خصوص نقش علی سایبری در سریال «گاندو» خاطرنشان کرد: در مرحله پیش تولید کار بود که با جواد افشار برای حضور در این فیلم صحبت کردم و با اعتماد ایشان، برای نقش علی سایبری انتخاب شدم . علی شخصیت پیچیده و نخبه ای بود که در سکانس هایی از فیلم به دنبال رمزگشایی از معمای مرموز این داستان می گردد. مامور سایبری که با شخصیت ساده و طنز آمیزش، فردی نخبه است که با تعهد و حس مسئولیت خود موفق عمل می کند.

وی عنوان کرد: موفقیت در هر زمینه ای نیاز به تلاش دارد اما حرفه هایی چون بازیگری قطعا بدون تمرین به جایی نمی رسد.  نقش علی سایبری زوایای پنهانی از یک شخصیت را نشان می دهد که در حین خونسردی، به دنبال کشف روابطی گنگ در کار است. برای پذیرش بهتر نقش، بارها دیالوگ ها را خوانده و پوزیشن را تمرین کردم تا به این نتیجه رسیدم که علی شاید یکی از موارد جالب شخصیت «ادوارد اسنودن» باشد که بیشترین افشاگری را در فیلم انجام داده است.

hamid-motaghi3

بازیگر سریال «گاندو» موفقیت این سریال را در پیوستگی کاراکترها به هم معرفی کرد و اذعان داشت: وابستگی شخصیت های این سریال نقطه اوجی برای هیجان سازی و ترغیب مخاطب به ادامه داستان است. این در حالی است که با وجود استقلال برخی کاراکترها، تمام داستان حول کاری دسته جمعی اتفاق افتاده و هوشمندی کارگردان و نویسنده  را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: «گاندو» بهترین تجربه کاری من بوده است چرا که جسارت و روشن بینی نسبت به بیان برخی موضوعات در این سریال با حساسیت بالایی همراه بوده و سکانس های جالبی را برای مخاطب به نمایش می گذارد که تاکنون هر کارگردانی چنین جسارتی در ساخت فیلم نداشته و با تکرر موضوعات در سریال ها، منجر به مخاطب گریزی شده اند.در این میان هماهنگی نقش ها با یکدیگر از جمله نکات مثبت این سریال است. شخصیت علی سایبری و تمرکز بالای او در کشف معماها، علاوه بر خلق روحیه شوخ طبعی در جریانات، بر اهمیت و جدیت نیروهای اطلاعات در ماموریت های خود تاکید دارد . به طور کلی این فیلم از جمله آثار منحصر به فردی است که نمونه های نظیر آن در تلویزیون کم بوده است.

hamid-motaghi4

متقی در خصوص واکنش مخاطب به این سریال گفت: جسارت و ریتم بی نظیر سریال «گاندو» در بربار مخاطب با استقبال خوبی مواجه شده است که این خود جای تقدیر دارد. عکس العمل مخاطبان نسبت به شخصیت علی سایبری و تغییر غیر منتظره اش در رمزگشایی هایی کاری منجر به شگفت زدگی بسیاری از بینندگان و اظهار لطف در فضای مجازی به بنده است.

وی افزود: در حال حاضر مشغول فعالیت دانشگاهی خود هستم. تاکنون چند پیشنهاد کاری داشته ام اما تصمیمی نسبت به آن نگرفته ام چرا که به دنبال نقش‌های خاصی هستم  که منجر به اتفاقات جدیدی در حیطه کاری‌ام شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>