سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۸۸ در ۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب
گزارش سوره سينما از كنفرانس مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي /2

دکتر حسینی: قرار است در دولت دهم تعامل بهتری با سینماگران صورت گیرد

دكتر حسيني: قرار است در دولت دهم تعامل بهتري با سينماگران صورت گيرد

سوره سینما:‌ دکتر حسینی: قرار است در دولت دهم تعامل بهترین با سینماگران صورت گیرد

سوره سینما:‌ دکتر حسینی: قرار است در دولت دهم تعامل بهترین با سینماگران صورت گیرد

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود در ظهر امروز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب به پرسش های خبرنگاران جواب داد وگفت : از نشریات تخصصی انتظارات بیشتری داریم و امیدواریم که کارشناسی شده تر به امور فرهنگی و هنری بپردازند ولی در این خوان گسترده نمی توانیم سایر نشریات را محدود کنیم و در این میان نشریات تخصصی باید نقشی تاثیرگذارتر‌از نشریات عام داشته باشند.

حسینی در پاسخ به سؤالی که چه قدر از اقداماتی که عنوان شد در دوره شما و چه قدر از این ‌ فعالیت ها درگذشته صورت گرفته است گفت: قطعاً نمی توان نقش گذشته را نادیده گرفت.

وی در ادامه به نگرش حاکم بر وزارت ارشاد پرداخت و گفت: بر آرمان های اصیل اسلام، انقلاب و امام متکی هستیم و در کنار این آرمان ها منافع کشور را هم مدنظر داریم. وی دراین باره خاطر نشان کرد : هرجا  هم لازم باشد بر مبنای وظیفه عمل می کنیم و به بررسی موارد می پردازیم .

وی ادامه داد : گاهی در بعضی موارد بزرگنمایی می شود. به عنوان مثال فیلمی رفع توقیف می شود ولی به گونه ای عنوان می شود که قرار است تمام فیلم ها رفع توقیف شوند. ما از همه هنرمندان حمایت می کنیم ولی در صورت رعایت نکردن خطوط قرمز ، بی تفاوت و سهل انگار نیستیم.

دکتر حسینی تصریح کرد : اگر موردی رفع توقیف شد به معنای نادیده گرفتن ضوابط نیست. با وجود این قرار است که در دولت دهم  تعاملات بهتری با سینماگران صورت گیرد.

وی پیرامون لزوم پرهیزاز اصراف در سال اصلاح الگوی مصرف گفت : حالا که بحث هدفمند کردن یارانه ها مطرح است؛ هزینه ها در هر بخشی باید به درستی انجام پذیرد و در این میان باید فرهنگ سازی کرد.

وی به لزوم توجه به بعضی از شخصیت ها ی ناشناخته فرهنگی ودینی پرداخت و متذکر شد : بعضی ازاین شخصیتها را رها کرده ایم و دیگران آنها را تصرف کرده اند و حالا می خواهیم به شناسایی این شخصیت ها بپردازیم و سپس درباره آنها به ساخت فیلم و سریال روی بیاوریم.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با چشم اندازی به اقدامات آینده گفت : با مشورت اهالی هنر سعی کرده ایم محورها را دنبال کرده و تعاملاتی داشته ایم و بعضی اقدامات را هم شروع کرده ایم اما ثمردهی اقدامات نیاز به زمان دارد. ما باید زمینه ساز اقدامات و تأمین کننده اعتبارات باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون عنایت خاصی وجود دارد و آثار و شواهدی هم از آن دیده می شود. در همین دهه فجر هفته های فرهنگی و فیلم در کشور های متعدد انجام خواهیم داد و ۵۵ کتابخانه عمومی را در ایام دهه فجر در سطح کشور افتتاح خواهیم کرد