سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

بازسازی سینماهای فرسوده عبادت است/ یادداشتی درباره نهضت سینماسازی بهمن سبز

hasan-yektapanah

اهمیت نهضت سینماسازی بهمن سبز از این جهت است که توانسته به دورترین نقاط کشور برود و سالن های قدیمی و ویران را آباد کند.

سوره سینما – حسن یکتاپناه : در مورد ساخت سینما و یا بازسازی سینماها باید زیرمجموعه های وزارت ارشاد در این خصوص اقدام کنند؛ مسأله این است که آن قدر زمینه جذاب برای سرمایه گذاری وجود دارد که صاحبان سرمایه آخرین گزینه خود را به سالن سازی اختصاص می دهند برای همین وقتی فعالانی در بخش خصوصی یا برخی ارگان ها تمایل نشان می دهند برای سالن سازی باید وزارت ارشاد پشتشان باشد. همین موسسه بهمن سبز که سعی کرده سینماهای شهرستانها را بازسازی کند یقینا باید حمایت دستگاه های دولتی مسئول را داشته باشد تا کارش را در یک بازه حداقل یک دهه ای پیش ببرد.

ساخت و یا تعمیرات اساسی سینماها بخصوص در شهرستان ها باعث رونق سینما و همچنین بالا بردن سطح فرهنگی منطقه می شود. باید سینماهای به‌روز و استاندارد ساخت که تماشاگر هم لذت کافی را از حضور در سینما ببرد و احساس امنیت کند. مسلما وقتی تماشاگرها ببینند که در محیط خنک و تمیز و با امکانات می‌توانند فیلم ببینند، جذب می شوند و ترجیح می‌دهند به جای اینکه در خیابان‌ها به قول معروف در این گرما و ترافیک، دور دور کنند به سینما بروند و از دیدن فیلم لذت برده و وقت بگذرانند.

وقتی جوان‌های ما با این روحیه ای که دارند، می آیند و یک فضای شیک و تمیز را می‌بینند، طبیعتا شاداب شده و از افسردگی بیرون می‌آیند، بخصوص در شهرستان ها که از امکانات کمتری هم برخوردارند. زیبایی و تمیزی، خود یک کمال است و به نظر من سالن سازی و بازسازی سینماهای فرسوده شهرستانها در روزگار فعلی یک عبادت است!!

بهمن سبز و سینماشهر تا اینجای کار دو موسسه ای بوده اند که در سالن سازی فعالیتهایی داشته اند و کار بهمن سبز مهمتر است چون توانسته به دورترین نقاط کشور برود و سالن های قدیمی و ویران را آباد کند. این سرمایه گذاری برای کشور ما که مردمانش تبدیل شده اند به توریست کشورهایی نظیر ترکیه واقعا لازم است. شما درنظر بگیرید اگر مجتمعهای فرهنگی چندمنظوره ای داشته باشیم که مخاطب در آن احساس آرامش و تفریح کند یقینا کلی هزینه صرف خروج از ایران نمی کنند.

بهمن سبز باید بهترین نیروها را هم در زمینه مهندسی عمران و هم مهندسی معماری به خدمت بگیرد و کاری کند که این نهضت سالن سازی به زیبایی هرچه بیشتر بافت شهری ایران هم منجر شود. حتی زیباترین فیلم ها هم اگر در سالن های زشت و بدترکیب ارائه شوند جذابیتی ایجاد نمی کنند پس بهمن سبز به معماری سالنها هم به اندازه کیفیت سالن ها بها دهد.

سینمای خوب و زیبا و استاندارد، خوراک فرهنگی خوب برای منطقه می آورد و وقتی فرهنگ منطقه ای بالا رود، می تواند از خیلی از معضلات اجتماعی کم شود و وقتی معضلات اجتماعی کم گردد، جامعه ای با نشاط و سالم و با سطح امنیت بالا خواهیم داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>