سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
مدیرکل ارشاد استان خوزستان در گفت‌وگو با سوره سینما:

اکران سراسری فیلم‌ها در جشنواره کودکان و نوجوانان اتفاقات خوبی را رقم می‌زند

mohamad-jorvand

محمد جوروند معتقد است با اجرایی شدن طرح اکران سراسری و نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان در سایر استان‌ها اتفاقات خوبی در حوزه سینمای کودک برای استان خوزستان شکل می‌گیرد.

محمد جوروند مدیر کل ارشاد استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما، درباره جایگاه سینمای کودک در استان خوزستان گفت: استان خوزستان در حوزه فیلم‌های کودک و نوجوان باسابقه است برای مثال می‌توانم از فیلم «باشو غریبه کوچک» یاد کنم که داستانش در این استان شکل می‌گیرد. استان ما برای سینمای کودک و نوجوان ارزش قائل است و در انجمن سینمای جوان برای بچه‌ها دوره‌های کارگردانی، بازیگری و عکاسی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به طرح اکران سراسری فیلم‌های جشنواره کودکان و نوجوانان در این استان ادامه داد: پیش بینی می‌کنم با اجرایی شدن این طرح و اکران فیلم‌ها در سایر استان‌ها اتفاقات خوبی در حوزه سینمای کودک برای استان ما شکل بگیرد. ما بچه‌ها را داور فیلم‌های جشنواره کردیم تا بدین شکل به نقد آثار علاقه‌مند شوند و همچنین به فیلم ‌دیدن و سینما رفتن تمایل پیدا کنند.

جوروند همچنین بیان کرد: ما فیلم‌های جشنواره را در سینما «هلال» که مرکزیت دارد و از امکانات خوبی برخوردار است، اکران خواهیم کرد. طرحی هم داریم مبنی بر این‌که یکی از سالن‌های سینمای خانه هنرمندان اصفهان را تنها به اکران فیلم‌های کودک اختصاص دهیم.

مدیر کل ارشاد استان خوزستان درباره اهمیت جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اهمیت بسیار زیادی در ایجاد علاقه‌مندی بچه‌ها به سینما دارد و جدای این زمینه‌سازی، آثاری که در جشنواره حضور دارند، برای رشد ابعاد تربیتی بچه‌ها مفید عمل می‌کنند.

وی در پایان استقبال بچه‌ها را از اکران فیلم‌های کودک خوب پیش‌بینی کرد و گفت: سال گذشته از اکران فیلم‌ها در استان ما استقبال زیادی صورت گرفت و فکر می‌کنم امسال هم به روال پارسال استقبال ادامه داشته باشد. ضمن این که ما طرحی در نظر گرفتیم بر این مبنا که کودکان حاشیه‌نشین شهر اهواز را با سرویس به سینما می‌آوریم تا فیلم‌ها را تماشا کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>