سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۸ ق.ظ چاپ مطلب
بهرام ابراهیمی:

افخمی کارگردان باهوشی است/ دلم برای سینما تنگ است

bahram-ebrahimi

بازیگر فیلم سینمایی «مارمولک» ضعف فیلمنامه‌ها را دلیل کم کاری‌اش در سینما دانست.

بازیگر فیلم سینمایی «مارمولک» ضعف فیلمنامه‌ها را دلیل کم کاری‌اش در سینما دانست.

بهرام ابراهیمی بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: خیلی وقت است پیشنهاد سینمایی نداشته‌ام. چندباری هم که اتفاق افتاد نقش‌ها کیفیت مناسبی نداشت و در واقع از ضعف فیلمنامه‌ها غصه‌ام گرفت. معمولا می‌گویند بعدا فیلمنامه درست می‌شود ولی فیلمنامه همانی هست که پیشنهاد می‌دهند و قرار نیست در ادامه تغییر کند.

این بازیگر گفت: پرکار یا کم‌کار بودن در سینما به خیلی عوامل بستگی دارد، تیم خوب، کارگردان و فیلمنامه خوب، کاراکتر تأثیرگذار. همه این فاکتورها آدم را ترغیب می‌کند که پیشنهادها را بپذیرد یا نپذیرد. گاهی برخی از دوستان فیلمساز که با شما رفاقت دارند هر طور شده به سراغ شما می‌آیند و سکانس یادگاری هم که شده از شما در فیلمشان می‌گیرند.

بازیگر «مارمولک» گفت: در تلویزیون آخرین بار در اپیزودی از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» بازی کردم. البته که دلم برای سینما تنگ شده اما دوست دارم با یک فیلمنامه خوب به این مدیوم برگردم. ضمن اینکه مدیوم برای من چندان مهم نیست و هر جایی که بازی می‌کنم به غایت لذت می‌برم.

وی افزود: تئاتر شرایط مناسب‌تری ندارد بیشتر به لحاظ عاطفی حال خوبی دارد. ظرف یک سال و اندی پیش هفتمین بار است که روی صحنه می‌روم. در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» هستم. این نمایش به کارگردانی ایوب آقاخانی از روزهای آینده در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است.

وی درباره قرار گرفتن بهروز افخمی به عنوان مشاور کارگردان در این نمایش توضیح داد: افخمی واقعا موجود باهوشی است. در برخوردهایی  که با ایشان داشتم متوجه ویژگی کم‌نظیر او شدم. گرچه ممکن است تا به حال تئاتر کار نکرده باشد اما قرار گرفتن او در کنار کار به ما بسیار کمک کرد. اساسا تئاتر با تصویر همراه است. به ظاهر شاید تغییر نما در تئاتر نداشته باشیم اما با تصویر سروکار داریم.

وی گفت: حتی معتقدم در تئاتر نمای اکستریم کلوزاپ داریم. نگاه هوشمندانه و سینمایی افخمی  به روانتر شدن این نمایش کمک کرد و همراه شدن او با ما اتفاق پیش‌برنده‌ای بود. در این نمایش از دیگر دوستان سینمایی مثل سعید شاهسواری و کیوان معتمدی استفاده کردیم و نگاه سینمایی آنها به کار اضافه شد. قطعا همراه شدن این دوستان با تئاتر بیشتر به نفع ماست تا آنها.

ابراهیمی اضافه کرد: در این نمایش بازیگرانی که سابقه کار تصویر دارند زیادند. عزیزانی مثل حبیب دهقان‌نسب، امیرعلی دانایی که فوق‌العاده باهوش است و به زودی بازیگر ویژه‌ای خواهد شد، مرجان شیرمحمدی که تربیت‌شده تئاتر است و در سینما هم بازی کرده، سام کبودوند، خیام وقار کاشانی، وحید نفر، کیوان خانبگی، بهناز جعفری همه از جوانانی هستند که بسیار پخته و حرفه‌ای کار می‌کنند.