سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ۶:۳۷ ب.ظ چاپ مطلب

هشتاد و سومین سینمایی فصلنامه فارابی منتشر شد

faslnameh farabi 83

هشتاد و سومین شماره فصلنامه سینمایی فارابی با عنوان «فرایندهای تولید در سینمای دیجیتال» منتشر شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، ورود فناوری‌های نوین به سینما، از دگرگونی در فرآیندهای تولید، عرضه و تماشای فیلم آغاز و به تحولات عمیق در درک ماهیت و حتی نظریه‌ی فیلم انجامیده است. از آن‌جا که یکی از اهداف فصلنامه سینمایی فارابی، توسعه دانش تخصصی سینما به منظور ارتقای صنعت سینمای ایران است؛ چند شماره‌ پی‌درپی فصلنامه به فناوری‌های نوین سینمایی با رویکرد سینمای دیجیتال اختصاص یافته است.

برخی از مقالات این شماره عبارتند از: ظهور ایرادات فیلمی: سینما و سینماتوگرافی در عصر دیجیتال، تصویربرداری دیجیتال در مقام استعاره، ساخت محیط‌های دیجیتال، روبات‌ها و دوربین‌های متحرک در سینما و تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال، دوربین مجازی و ترکیب فضایی، بازیگران و الگوریتم‌ها، چگونه مرده‌ها را در سینمای دیجیتال زنده کنیم؟، نمایش ابررسانه‌ای در سینمای اکشن دیجیتال و فشرده‌سازی برای سینمای دیجیتال.

هشتاد و سومین شماره از فصلنامه سینمایی فارابی، با مدیرمسئولی علیرضا تابش و سردبیری دکتر مسعود نقاش‌زاده، در ۳۲۴ صفحه و با قیمت ۰۰۰/۲۰ تومان منتشر و از طریق پخش انتشارات «ققنوس»، «آوند دانش» و «آبان» در دسترس علاقمندان است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>