سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب

چهره ماندگار فناوری نانو به برنامه «چرخ» شبکه چهار می‌آید

charkh-nano

بیست‌وششمین قسمت برنامه «چرخ» با موضوع بررسی فصل مشترک علوم و فناوری نانو و علوم عصب‌شناختی روی آنتن شبکه‌ چهار سیما می‌رود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در آغاز دهمین هفته‌ی برنامه‌ی‌ «چرخ» در تابستان، حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با دکتر هاشم رفیعی‌تبار، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی گفت‌وگو خواهد کرد.

دکتر رفیعی‌تبار معتقد است نانوفناوری دنیای امروز وارد مراحل سوم و چهارم شده است، در حالی که نانو در ایران هنوز در مرحله اول یعنی تولید نانو مواد، دارویی یا صنعتی قرار دارد؛ به عبارت دیگر فصل مشترک نانو با سایر رشته‌ها در ایران اساسا منعکس نشده که این مساله اثرات متوقف‌کننده‌ای در مسیر پیشرفت ایران در ایجاد علوم پیشرفته خواهد داشت. به‌عبارت دیگر اکنون مسائلی در حوزه علوم و فناوری نانوی پزشکی مطرح است که از حوزه نوروساینس سرچشمه می‌گیرند و یا بالعکس. این مساله را می‌توان در فصل مشترک نانو فناوری پزشکی و نوروساینس در تشخیص و پیشگیری بیماری‌های عصب‌شناختی نظیر آلزایمر، پارکینسون، سرطان مغز و … در مقیاس‌های زیر سلولی و مولکولی به وضوح مشاهده کرد.

در بخش روایت خبری «چرخ»، محمود حاج‌زمان، کارشناس علمی برنامه، مهم‌ترین خبرهای دنیای علم در هفته‌‌‌ی گذشته را بررسی خواهد کرد. آشنایی با جزییات کار دکتر کامران کمالی، خزنده‌شناس، از دیگر بخش‌های این قسمت «چرخ» خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» در تابستان امسال در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>